Ga naar inhoud

Wel toegang via hotspot, niet via wifi of 4/5G


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb verschillende ip wifi camera's om alles wat in net oog te houden. Nu had ik de laatste tijd veel problemen ermee en had de app (Yoosee) eraf gegooid. Iemand zei echter tegen mij dat ik ze terug moest installeren via een aangemaakte hotspot op mijn echtgenote haar gsm. En waarempel, het lukt en werkt perfect. Ik kan alle beelden bekijken op mijn gsm en de camera's bedienen.

MAAR.... als ik de verbinding verbreek met de hotspot en overschakel naar de (huis)wifi of andere wifi of 4g of 5g (mobiele data) dan krijg ik de melding dat alle camera's "losgekoppeld" zijn en kan ik niets zien of bedienen. Schakel ik weer over naar de hotspot van mijn ecchtgenote, werkt alles weer perfect.

Wie weet raad aub ?

ps; ik heb telenet en ze hebben vorige maand nog een nieuwe modem komen hangen, de versie 6 of zoiets zei hij, de laatste nieuwe (een zwarte)

 

Alvast allemaal bedankt en hopelijk hebben jullie een oplossing.

 

Mvg Dimitry

losgekoppeld.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ps, ondertussen reeds contact gehad met Telenet, volgens hun ligt het probleem aan het feit dat ik de nieuwste modem (6) heb en nog met gratis powerlines werkte. Pods (maandelijkse huur te betalen) of de powerlines verwijderen zou moeten helpen. heb ze verwijderd en alles herstart (zelfs 5 min zonder stroom gezet) maar bracht helaas geen soelaas, probleem is er nog steeds.

Via hotspot van echtgenote (Mobile Vikings) werkt alles perfect. Eens ik terug naar mijn eigen wifi of 4/5G ga, geeft de app aan dat alles toestellen losgekoppeld zijn. Ik heb ze nu eens allemaal verwijderd en geprobeerd via mijn eigen wifi terug te verbinden, maar lukt niet. Via de (Mobile Vikings) hotspot direct weer in orde . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou zeggen dat die cams helemaal niet met de modem verbonden zijn, maar zich op een of andere manier in de armen van de hotspot hebben geworpen.

en dat lijkt ook te kloppen, getuige: ' terug moest installeren via een aangemaakte hotspot op mijn echtgenote haar gsm.'

en zolang de cams niet met d emodem verbonden zijn, zal je ze nooit zien op je wifi.

waarom die powerlines in de weg zouden zitten, gaat mijn begrip te boven, evenals dat 'modem (6)' want doorgaans is er toch backward compatibiliteit, zou je veronderstellen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.