Ga naar inhoud

Wat argwaan na password request


Aanbevolen berichten

Ik heb wat argwaan nadat mijn werk hier in Australie mijn laptop heeft geblokkeerd om teams te gebruiken met als reden: het hebben van een VPN is niet veilig. 

 

Ik kreeg via email de vraag om wachtwoorden te resetten, maar mijn werk vertelede me dat zij dit niet gevraagd hadden. Hierdoor werden alle wachtwoorden voor werkgerelateerde email en apps gereset.

 

Allemaal goed, maar waneer ik mijn laptop opnieuw opstartte vroeg Windows mij om het wachtwoord van mijn prive email. Ik kon niet inloggen voordat ik deze ingaf.

 

Nu werkt alles normaal terug, maar heb wat argwaan dat er wat meer aan de hand is. Logje werd toegevoegd aan dit bericht. 

 

Dank u wel

Addition.txt FRST.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je ook Malwarebytes hebt staan.

Heb je daarmee al een scan gedaan?

Indien niet doe dan eerst een scan met malwarebytes.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:

  • Klik op "Quarantaine" en daarna op "Gereed".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.

Start Malwarebytes klik op "Detectiehistorie", klik op "Historie".
Dubbelklik op het recentste "Scan detectie".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

Afbeelding

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

 

Als malwarebytes bedregingen in quarantaine heeft gezet, maak dan nieuwe logjes met FRST en plaats deze ook in je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker en vast wenselijk dat de reset gebeurt in dergelijke gevallen. Ik had enkel argwaan omdat mijn persoonlijke email gevraagd werd om te resetten, terwijl het probleem enkel lag bij mijn werk email en deze email adressen hebben totaal niets met elkaar te maken. Ik dacht dat er meer gaande was maar misschien was dat wat te veel nagedacht! :)

 

Ik deed een scan met Malwarebytes zoals gevraagd met 0 detecties

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Dbrown zei:

Ik deed een scan met Malwarebytes zoals gevraagd met 0 detecties

Dat is al mooi.

 

Dan gaan we met FRST nog wat verouderde en overbodige regeltjes opruimen.


Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar de map waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kweezie wabbit zei:

Dat is al mooi.

 

Dan gaan we met FRST nog wat verouderde en overbodige regeltjes opruimen.


Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar de map waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

fixlist.txt 6.52 kB · 2 downloads

 

Perfect. All done :)

Fixlog.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perfect.

 Je mag FRST weer verwijderen.

  • Ga naar de map downloads.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten. FRST wordt nu verwijderd.

Succes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Perfect.

 Je mag FRST weer verwijderen.

  • Ga naar de map downloads.
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64 en selecteer Naam wijzigen.
  • Hernoem het naar Uninstall.exe en druk op Enter op je toetsenbord.
  • Dubbelklik op Uninstall.exe. Uw computer zal opnieuw opstarten. FRST wordt nu verwijderd.

Succes.

 

Zonet deze stappen uitgevoerd. Dikke merci kweezie wabbit

aangepast door Dbrown
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima.

 

Gezonde argwaan is goed want uiteindelijk zit de beste bescherming nog altijd in de stoel voor het scherm.

Er zijn geen vreemde apps of programma's gevonden.

Als je nogmaals je wachtwoorden wil veranderen kan je gerust zijn dat ze niet worden onderschept door derden.

 

Als we heet topic mogen sluiten, geef je maar een seintje.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.