Ga naar inhoud

Laptop loopt vast, trojan gedetecteerd


Aanbevolen berichten

Hi,

 

De laatste tijd loopt m'n laptop vaak precies tegen z'n limieten aan, ongeacht z'n 16GB ram. Je merkt dat hij niet zo vlot loopt, hapert soms, loopt soms voor even vast,... Ik gebruik een HP Envy x360. Een paar weken geleden heb ik om een film te zien een programma gedownload om m'n max volume te verhogen want dat is niet veel soeps met deze laptop. Volgens mij zat daar iets van malware bij.
 

Daarstraks kwam er rechtsonder een venstertje of ik microsoft edge als standaardbrowser wilde instellen, maar de tekst was heel wazig. Heb er dus niet op geklikt, maar via taakbeheer gekeken wat het was: "bgaupsell.exe". Opgezocht, lijkt een trojan te zijn als ik het goed begrijp.

Dus:

- Anti malwarebytes gedownload: vindt niks

- Spyhunter gedownload: vindt een heleboel, maar voor de "gratis proefperiode van 7 dagen" moet ik 84 euro betalen, dat wordt het hem niet.. Enkele resultaten ervan:

image.thumb.jpeg.d093e437506dc4ff1432509df4493db9.jpeg

3. Norton aangekocht dan maar, (de basisversie), volledige scan gedaan ipv snelle scan: vindt niks.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om hier vanaf te komen.

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes

Jonas

aangepast door AsjePc
Betere beschrijving
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • AsjePc wijzigde de titel naar Laptop loopt vast, trojan gedetecteerd

mmm blijkbaar heb je oa een keylogger (malware dat je toetsaanslagen registreerr/doorgeeft - waaruit men dus kan besluiten wàt jij allemaal op je systeem doet)

 

maar goed: lees  https://www.pc-helpforum.be/topic/66846-een-logje-met-farbar-maken/ eens en plaats dan hieronder je logjes. Dan wordt je door de kenners ervan verder begeleid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Waarom eerst zoveel malware programma's gebruiken voor je hulp zoekt?

 

Heb je Spyhunter al verwijderd ik zie hem niet in je programma lijst, en dat is ook beter want zoals je merkt is die niet gratis.

Dan 2 antivirus  programma wat ook niet werkt verwijder daar nu 1 van:

AVG AntiVirus Free

Norton AntiVirus

 

 

Doe hierna de fix:

 

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

 

 

fixlist.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, AsjePc zei:

Zie bijlagen. Wel spijtig dat m'n shortcuts op m'n taakbalk weg zijn, maar die zet ik later wel terug. (buiten 1tje, die staat er nog)
 

Bepaalde instellingen zit ook malware  achter waardoor deze instellingen worden verwijderd, het voorde  el is dat je het weer kan instellen zoals jij wil en deze instellingen schoon zijn.

Doen we nog een diepe scan:

 

Download Afbeelding de esetonlinescanner.exe.

  • Dubbelklik erop om het te starten.
  • Klik op Computerscan
  • In het venster "Kies een scantype", klik op Volledige scan.
  • In het venster "Detectie van potentieel ongewenste toepassingen", selecteer ESET potentieel ongewenste toepassingen laten detecteren en deze in quarantaine laten plaatsen.
  • Klik op Scan starten
  • De scanner wordt nu eerst geupdate en start daarna. Dit kan een hele poos, soms uren duren.
  • Let op: Klik niet op 1 van de 5 velden met informatie die verschijnen tijdens het scannen. Het kan de installatie van "ESET Internet Security" starten. Dit kan je alsnog annuleren.
  • Wacht rustig af en doe verder niets met de computer.

Na het scannen:
Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Scanlogboek opslaan", sla dit bestand als "EsetScanLog.txt" op het bureaublad op.
Klik nu op Doorgaan.
Voeg dit logbestand (ook) als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.