Ga naar inhoud

Verbinding met internet


Lendal

Aanbevolen berichten

goedenamiddag

 

werken op afstand is niet altijd gemakkelijk want de omschrijving van het probleem is gebrekkig of onvolledig.

Sinds enige tijd heb ik prblemen met mijn iMac. De zaken , die internet vereisen , werken niet meer, zoals mail, safari. ik heb zelf een en ander (2dagen !) uitgeprobeerd. Ik heb nu ontdekt dat als ik de kabel van ethernet verwijder uit mijn iMac en wifi aanzet , blijkbaar het meeste normaal verloopt. Ik heb hier geen verklaring voor en bijgevolg geen adequate oplossing. Misschien is er toch een slimme bol die weet hoe het probleemkan worden opgelost

 

Dank u en vg

 

Lendal

aangepast door Passer
typfoutje uit titel weggehaald - vergemakkelijkt het opzoeken later voor anderen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik problemen heb met mijn internetverbinding, dan is het eerste wat ik doe: het modem van de stroom afhalen.

Het modem is het kastje dat je van je internetprovider hebt gekregen. Haal het van de stroom af; wacht 1 minuut en zet dan de stroom weer op het modem.

Dan minstens 5 minuten wachten totdat de lampjes weer branden op het modem zoals het hoort. Ik heb een ander modem dan jij, maar op vermoedelijk alle modems zitten LED-lampjes die aangeven of er verbinding is.

Voor wifi (draadloos internet) zijn dat de lampjes waar WLAN bij staat.

Voor bedraad internet zijn dat de lampjes waar LAN bij staat.

In de afbeelding van mijn modem/router hieronder zie je dat WLAN1 en WLAN2 werken. Dat zijn de twee wifi verbindingen (2,4 en 5GHz).

Op mijn modem zitten 4 LAN poorten. Ik gebruik er slechts 1 van; dat is LAN1. Het lampje bij LAN1 brandt groen; dat betekent dat de bedrade verbinding in orde is. Voor de bedrade verbinding naar jouw iMac moet jij kijken naar een van de LAN lampjes op je modem.

 

650ad7ef772f2-modem_LAN1.png

 

Gelukkig heb jij nu wel verbinding met internet via wifi. Als die wifi verbinding goed/stabiel is, dan kun je het desnoods ook zo laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Passer wijzigde de titel naar Verbinding met internet
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.