Ga naar inhoud

Uitvergroting afdrukken


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met afdrukken van een uitvergroting .

Wij fietsen veel op knooppunten , en dan staan er van die zuilen met een plattegrond van knooppunten .

Daar maak ik dan een foto van .

Maar heel vaak gaat het mij dus alleen maar om een klein gebied van wat er op de foto staat .

Als ik de foto dan ga inzoomen met 2 vingers , dan kan ik precies zover gaan als ik nodig vind .

Maar dan , als ik dit wil afdrukken , dan krijg ik toch weer de hele foto afgedrukt ,i.p.v. het ingezoomde gedeelte 

Kan dat , wat ik wil , en hoe doe ik dit ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel, maar met een tussenstap. Je kunt de foto eerst bijsnijden, zodat je alleen het gedeelte overhoudt dat je wil afdrukken.

Een andere manier is met twee vingers inzoomen, zodat alleen het gedeelte dat je wilt afdrukken in beeld is. Maak dan een screenshot en print dat gemaakte screenshot.

 

Ik ga er van uit dat je een android smartphone hebt. Als je nog niet weet hoe je met je smartphone een screenshot kunt maken, dan kun je dat hier nalezen: https://support.google.com/android/answer/9075928?hl=nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste optie , is niet wat ik wil .

Het gaat mij er om dat ik een bepaald gedeelte van de kaart inzoom / vergroot  en dat afdrukken .

Dus dan kom ik bij optie 2 inzoomen op mijn Samsung A53 ( android)  en dan een screenshot maken en dan afdrukken .

Inzoomen  > screenshot maken gaat goed .

Maar afdrukken niet .

Ik krijg dan nog steeds een afdruk van het hele origineel.

Een foto meesturen lukt ook niet , ik krijg foutcode 200

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat die eerste optie niet is wat jij wil, want daarmee zou je het beste resultaat krijgen.

 

Maar de klant is koning, dus we gaan kijken waarom het afdrukken van het screenshot bij jou niet het gewenste resultaat oplevert.

Als jij een afdruk van het hele origineel krijgt, dan heb jij de door jou gemaakte foto afgedrukt en dat is niet de bedoeling. Je moet niet de foto af gaan drukken, maar het door jou gemaakte screenshot.

Zo vind je het door jou gemaakte screenshot:

Uw screenshot zoeken, delen en bewerken

Tip: Als u de Foto's-app niet heeft, gebruikt u waarschijnlijk een oudere Android-versie. Open de app Galerij op uw telefoon en tik op Albumweergave en dan map Screenshots.

  1. Open de Foto's-app Foto.
  2. Tik op Bibliotheek En dan Screenshots.
    • Als je een screenshot wilt delen, tik je op Delen Delen.
    • Als je een screenshot wilt bewerken, tik je op Bewerken Bewerken.

En dan open je dat screenshot door erop te tikken. Daarna ga je dat screenshot afdrukken.

Het is handig om het screenshot eerst nog even bij te snijden. Ik zal je laten zien waarom...

Ik heb zelf geen android smartphone maar een iPhone, dus bij jou kan het er iets anders uitzien.

Stel dat ik wil gaan fietsen in de omgeving van Assen. Dan open ik de app Fietsknoop op mijn iPhone, ik zoek het gebied op waar ik wil gaan fietsen. Ik zorg ervoor dat door in en uit te zoomen op het scherm alleen het gebied zichtbaar is waar ik wil gaan fietsen en dan maak ik een screenshot.

Dat screenshot kan ik dan gaan afdrukken en dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:

 

6511519607018-fietsknoop.png

 

Eigenlijk heb ik om te fietsen het bovenste en het onderste gedeelte niet nodig, daarom is het handiger om in de foto-app op Bewerken te klikken en dan het screenshot bij te snijden. Nadat ik dat gedaan heb, ga ik het screenshot pas afdrukken en dan wordt dit het resultaat:

 

651151f60fa1f-Fietsknoop_bijgesneden.png

 

Nu heb ik alleen het gedeelte waar het mij om gaat.

 

==========================

Maar in werkelijkheid druk ik nooit een screenshot van een route af. Ik plan de route op mijn app Fietsknoop. Die app is beschikbaar voor android en voor iOS: https://www.fietsknoop.nl/app

Die app zou jij dus ook op je android smartphone kunnen zetten. Er is een gratis versie van en een betaalde. Op de website worden de verschillen uitgelegd. (Ik zie bijvoorbeeld onderin de app reclame, omdat ik de gratis versie gebruik.)

Ik plan dan de route door de achtereenvolgende getallen van de geplande route op een papiertje te schrijven, bijvoorbeeld 10-16-11-45-40-38-36-13-18-06-01-10. En dat papiertje raadpleeg ik onderweg

Mocht ik onderweg onverhoopt een paaltje met knooppunten missen, dan heb ik Google Maps om te achterhalen waar ik ben. En dan kan ik op de app Fietsknoop kijken hoe ik zo snel mogelijk weer op de geplande route kom. Echt helemaal verdwalen is op die manier niet meer mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , dit is weer een goed verhaal.

Ik krijg het wel iets scherper .

Maar ik kan inderdaad mij iets meer gaan verdiepen in de fietsknopen app op mijn smartphone .

En dat heb ik nu een beetje gedaan , en dan kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat ik helemaal geen papieren routes meer nodig heb .

Daar heb ik alles duidelijk op het scherm , en kan alle kanten op slepen  en inzoomen .

En inderdaad als ik een bepaald scherm heb , dan kan ik er een screenshot van maken die je dan weer snel even weer kunt raadplegen .

Dit is voor fietsers een ideale app .

en voor mij gaat er weer een wereld open 😂

 

M.a.w. , doe het slotje er maar op, prima zo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, veel mensen monteren een telefoonhouder op het stuur van hun fiets. Daarna starten ze de fietsknoop app, ze halen een leuke route tevoorschijn, doen de telefoon in de telefoonhouder en ze gaan fietsen. Af en toe even op de telefoon kijken naar het nummer van het volgende knooppunt en rijden maar!

Alleen wanneer je een beperkt data-abonnement hebt, dan wil je misschien data besparen, en dan kun je van te voren een paar screenshots van de geplande route maken, die je alleen waar nodig even opent en bekijkt om de route te vervolgen.

 

Graag gedaan weer. En een lid van het PCH team zal dit topic sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.