Ga naar inhoud

iPHONE 8s uitschakelen Persoonlijke Hotspot


Aanbevolen berichten

Jij hebt een iPhone 8s, ik heb een iPhone Xr. Maar volgens mij gaat het er niet om welk type iPhone je hebt, maar welke versie van het besturingssysteem (iOS). Ik heb iOS versie 16.7. Welke versie van iOS heb jij?

 

Ik heb zelf Persoonlijke hotspot op mijn iPhone altijd uitgeschakeld staan.

In iOS 16 tik je op Instellingen en dan op Persoonlijke hotspot:

 

651becc1eb1dd-Instellingen-Persoonlijke_

 

Daarna verschijnt bij mijn iPhone het volgende venster:

 

651beee3096d3-2023-10-03_12_36_37-Persoo

 

Als het schuifje achter 'Anderen mogen verbinden' grijs is, dan staat de Persoonlijke hotspot uit. Als ik die aan zou willen zetten, dan tik ik op het schuifje achter 'Anderen mogen verbinden', en dan wordt dat schuifje groen.

===========================================

Ik kwam op internet nog een behoorlijk oud topic tegen dat ging over problemen met Hotspot op een iPhone, waarbij de provider Proximus was: https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/108497-hotspot-blijft-laden.html

Nu weet ik niet of jij datzelfde probleem hebt, maar als dat zo is, dan moet je de reactie lezen van stingraymax (dat is post #9 in dat topic).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@porrelaar bedankt voor je antwoord, mijn 8S heeft de versie 16.7, inderdaad  Scarlet/Proximus, ik weet wel niet vanaf welke datum dit euvel zich voordeed, er werd plots een zeer groot aantal data 1,6 GB, zomaar van mijn iPhone gehaald, zonder dat die 'actief' was, vermoedelijk heeft de iPhone dan een verbinding aangegaan met iemand of iets????  Ik stuur straks een berichtje naar Proximus, ik hou je op de hoogte, mvg, Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met behulp van de afbeeldingen in mijn vorige post heb je al kunnen controleren of je hotspot uit staat of niet.

Als je hotspot uit staat (het schuifje achter 'Anderen mogen verbinden' is dan grijs), dan is er nog een andere mogelijkheid waardoor je opeens 1,8 GB van je databundel kwijt was geraakt.

Zoals je weet komen er regelmatig updates voor apps die op je iPhone geïnstalleerd zijn. Daar hoef je standaard ook geen toestemming voor te geven; dat gaat automatisch. Die updates kunnen bij elkaar honderden MB groot zijn. Standaard is ook ingesteld dat die updates alleen via wifi mogen worden binnengehaald, maar controleer dat even:

  • Klik op Instellingen.
  • Klik dan op App Store
  • Onder MOBIELE DATA moet het schuifje achter Automatische downloads op Uit staan. Dat schuifje moet dus grijs zijn.

Zie de rode rechthoek in onderstaande afbeelding:

 

651d50fee0e56-2023-10-04_13_45_41-app-up

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.