Ga naar inhoud

Diascanner van Sivercrest; software start niet


Aanbevolen berichten

Het zou wel erg toevallig zijn wanneer een lid van dit forum ook een Mac heeft en precies dezelfde diascanner als jij...

 

Je hebt de software hier gedownload: https://service.kompernass.com/language/de/software.php

Jij hebt dus een Silvercrest diascanner van het type SND3600D3. Daarvoor biedt Kompernass 4 verschillende downloads aan, maar jij moet natuurlijk de download hebben voor IAN 375646_2104.

Het bestand dat je dan downloadt, heeft de volgende naam:

 

6520156f827c3-2023-10-06_15_54_20-.png

 

Het is een zip bestand. Op een Windows pc moet je dat zip bestand daarna uitpakken door er eerst op te dubbelklikken en daarna moet je nog klikken op de knop Alle bestanden uitpakken.

Op een Mac gebeurt dat uitpakken (voor zover ik weet) automatisch na dubbelklikken op het zip bestand.

De uitgepakte map heeft dan de volgende inhoud:

 

65201600a782f-2023-10-06_16_02_21-375646

 

Jij moet dan natuurlijk de map met Mac software openen. Je krijgt dan het volgende te zien:

 

6520167b08803-2023-10-06_16_02_44-375646

 

Nu moet je natuurlijk de juiste map voor jouw Mac openen. Ik heb hier een 15 jaar oude Mac staan, die draait op OSX El Capitan. Dat is versie 10.11.6. Als ik die software op mijn Mac zou willen installeren, dan zou ik de bovenste map moeten openen.

Ik ga er echter van uit dat jij een nieuwere versie van MacOS hebt, Waarschijnlijk MacOSX 12.0 of hoger. Dan moet je de onderste map openen. En dan is dit de inhoud van die onderste map:

 

6520175dd3f64-2023-10-06_16_03_19-MacOSX

 

Dubbelklik dan op ImageScan.dmg.

 

Ha, ik zie dat Eddy X reageerde terwijl ik deze reactie aan het typen was. Eddy heeft aanzienlijk minder woorden nodig dan ik om hetzelfde te zeggen... 😉

 

(De screenshots hierboven zijn gemaakt op mijn Windows pc. Op een Mac ziet het er wat anders uit, maar je zult de bedoeling begrijpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
33 minuten geleden, e.j.vanolst zei:

de zogenaamde automatische opstart van de MAC vindt niet plaats.

Ik begrijp niet wat je daarmee bedoelt. Waarom zou je iMac automatisch moeten opstarten?

 

34 minuten geleden, e.j.vanolst zei:

het dubbelklikken op Mac OSx 10.15 en hoger

Die optie zag ik er zelf niet tussen staan. Wel zag ik de map MacOSX_12.0_and_higher

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hiervoor werd onderstaand bericht geschreven door een ander lid.

 

Op een Mac gebeurt dat uitpakken (voor zover ik weet) automatisch na dubbelklikken op het zip bestand.

De uitgepakte map heeft dan de volgende inhoud:

 

Als ik "ImageScan.dmg" heb aangeklikt gebeurt er verder niets. Ik krijg geen verdere aanwijzingen op het scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.