Ga naar inhoud

Foto,s en thumbnails in picasa


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb een mapje  e boeken vanaf een usb stick naar een nieuwe map in mijn documenten gestuurd .

Nu zit ik in picasa te kijken , en zie dat er verspreid allemaal boeken en thumbnails  tussen staan .

Kan ik deze daar tussen weg krijgen , zodat ik alleen maar weer mijn foto,s zie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Picasa kun je zelf aangeven welke mappen jij wil opnemen. Normaal gebruik je Picasa om afbeeldingen te bekijken of te bewerken. Afbeeldingen sla je meestal op in de map Afbeeldingen. Die map Afbeeldingen moet je dus opnemen in Picasa.

In de map Documenten sla je normaal niet je afbeeldingen op. Dus de map Documenten moet je niet opnemen in Picasa.

 

En hoe doe je dat dan: een map opnemen of juist niet opnemen in Picasa? Dat doe je via Mappenbeheer.

Open Picasa.

Klik in de menubalk eerst op Extra en dan op Mappenbeheer:

 

65427bb69937e-2023-11-01_17_22_29-Picasa

 

Daarna zal het venster Mappenbeheer openen. Kijk of daarin de map Mijn documenten staat. Misschien moet je daarvoor een eind naar beneden scrollen in de lijst met mappen:

 

65427c13c493b-2023-11-01_17_16_11-Mappen

 

In de afbeelding hierboven zie je dat er een kromme blauwe pijl voor Mijn documenten staat. Dat betekent dat die map altijd wordt gescand op afbeeldingen en dat is niet de bedoeling. Als dat bij jou ook zo is, dan doe je het volgende:

Klik op Mijn documenten om die map te selecteren.

Klik daarna in het rechter paneel op Verwijderen uit Picasa.

Tenslotte klik je onderaan in dat venster op de knop OK om de wijzigingen op te slaan.

Daarna zul je zien dat er een rood kruis staat voor Mijn documenten:

 

65427cea7b287-2023-11-01_17_18_46-Mappen

 

Dat betekent dat afbeeldingen die in de map Mijn documenten staan, niet meer getoond zullen worden in Picasa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.