Ga naar inhoud

Animatieshop Jasc Paint shop


Cil

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Ik ben benieuwd wie mij hier een antwoord op kan geven.
Jasc Paint Shop is een oud programma welke behoort bij PaintShopPro. hiermee kun je animatie maken.
Nu gebruik ik al zo'n 20 jaar dit programma en werkt ook gewoon hoor.
Maar nu komt het.
Bij een van onze leden van ons cluppie heeft ineens een zwart scherm, terwijl dat normaal grijs is. (en ook geen optie heeft dit aan te passen)

Het is een 32 bits programma.
Heeft denk ik iets te maken met W11, maar ik heb geen idee waar ik dat moet zoeken
image.png.8c7126a408c069efd9fb9f3f70d91861.png

image.png.514e4864d066285d2e752478b248e579.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is het geen groot bezwaar, lijkt mij. Je clublid kan dat programma ook gewoon gebruiken met een zwarte achtergrond.

Uit nieuwsgierigheid heb ik het programma Jasc Animation Shop (versie 3.1.1.) even gedownload en geïnstalleerd op mijn Windows 11 pc.

Bij mij is de achtergrond niet zwart, maar grijs, zoals in de tweede afbeelding in de startpost.

 

Je clublid zou het volgende kunnen controleren in Windows 11:

Klik op Instellingen > Persoonlijke instellingen > Kleuren.

Hieronder geef ik mijn instellingen:

 

659ebd271c58f-2024-01-10_15_38_21-Instel

 

Het gaat om het gedeelte waar ik een rode rechthoek omheen getrokken heb, en dan vooral om wat er staat achter 'Kies een standaard app-modus. Bij mij staat die op 'Licht'.

Wanneer ik die op 'Donker' zet, dan krijgen diverse apps een donkere achtergrond, zoals bijvoorbeeld Thunderbird:

 

659ebe11e7c17-2024-01-10_16_48_52-Postva

 

Maar vreemd genoeg blijft bij mij de achtergrond van Jasc Animation Shop dan toch gewoon grijs. Daarvan wordt de achtergrond niet gewijzigd van grijs naar zwart.

Maar misschien toch even controleren of het bij je clublid wel werkt om de kleur van de standaard app-modus op Licht te zetten.

 

Ik heb ook nog zitten kijken of het misschien komt door een zelf gekozen contrastthema, maar geen enkele van de door Windows 11 aangeboden contrastthema's komt overeen met wat jij in de eerste afbeelding laat zien. Bovendien zou je dan in alle apps die zwarte achtergrond moeten zien...

Toch ook maar even controleren of een contrastthema is ingeschakeld:

Klik daarvoor op Instellingen > Toegankelijkheid > Contrastthema's.

Zorg ervoor dat daarachter 'Geen' staat:

 

659ebf9cde34a-2024-01-10_17_00_07-Instel

 

Verder kan ik je hier helaas niet mee helpen, maar zoals gezegd, je clublid kan dat programma ook best met een zwarte achtergrond gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nieuws

Ik weet nu dat vermoedelijk door een update dit heeft plaatsgevonden
De dame in kwestie is slecht ziende en heeft haar Contrastthema (instellingen kleuren) aangepast naar lichtgrijs.
Zodra ik die op “geen” zet is AS weer als vanouds.
Ze heeft er nu voor gekozen om het te laten zoals die nu is bij haar.
Ook ik weer wat bijgeleerd.

Zelf ook getest AS open gezet, toen contrastthema op Nacht gezet en inderdaad werd mij AS zwart.
Bedankt voor de Tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.