Ga naar inhoud

samsung portable SSD T7 1TB


odul

Aanbevolen berichten

allen, daar de service PlayMemories online kortelings stop heb ik mij deze externe harde schijf aangekocht om mijn foto's en video's niet laten verloren te gaan.

Zou ik deze schijf moeten in partities delen ,hoeveel en waarom zou ik dit moeten doen? Wat is het eventuele belang hiervan ? Dank voor de antworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over partities versus mappen is al veel inkt gevloeid en je kan er over blijven discussiëren.

 

In tegenstelling tot lomar43 werk ik wel graag met partities, maar ieder zijn meug dus.

Er zijn dingen voor en tegen op te noemen voor beide systemen en het hangt er dus vanaf wat jij graag hebt...

 

Zo maar uit de hand enkele voor- en nadelen  (losjes gedacht dus, pin er mij niet op vast :) )

 

Niet partitioneren (en dus werken met mappen) heeft het voordeel dat alles samen staat, dat je niet naar een ander(e) schijf(nummer) moet gaan,

    ook slepen en verplaatsen van bestanden gaat sneller

    Ga je backups maken, dan kan alles in één keer gebeuren - maar het vraagt meer tijd.

 

Wel partioneren heeft dan weer het voordeel (vind ik) dat het overzichtelijker is. Zelf heb ik een partitie voor teksten, eentje voor grafische bestanden, voor games...

        Ook kan je in dit geval per partitie gaan formateren, vergroten en verkleinen van de partitie, backuppen,..

        Je kan dus één partitie gaan formatteren, ... en dat gaat dan sneller dan als je dit met een schijf moet gaan doen

 

en zo zullen er nog wel dingen zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.