Ga naar inhoud

Nieuwe outlook en advertenties


Teo

Aanbevolen berichten

Standaard staat er in de nieuwe Outlook 1 advertentie. Die staat altijd bovenaan in je Postvak IN. Er staat ook Adv bij, om aan te geven dat het een advertentie is:

 

65cf68498cd9f-2024-02-16_14_42_33-Nieuwe

 

Dat is dus normaal.

Jij schrijft dat je mailbox opeens boordevol advertenties zit na de overgang van de app Mail naar het nieuwe Outlook. Die overgang naar het nieuwe Oulook kan volgens mij niet de oorzaak zijn. Ik denk dat je e-mailadres op de een of andere manier bekend is geworden en dat je daardoor nu veel spam ontvangt.

Het zou dan toeval zijn dat je die massa spam ontvangt, net nadat je bent overgegaan van de app Mail naar het nieuwe Outlook.

 

Heb jij die overgang zelf in gang gezet of ging die automatisch? Als je die overgang naar het nieuwe Outlook zelf in gang hebt gezet, dan kun je nog terug naar de app Mail. Dat doe je door te klikken op het schuifje dat rechts bovenaan in het nieuwe Outlook staat:

 

65cf688272968-van_nieuwe_outlook_terug_n

 

Maar ik ben er vrijwel zeker van dat dit je probleem met de grote hoeveelheid spam niet gaat oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat oude Outlook heette niet Outlook, maar Mail. Hij staat zo in je lijst met programma's:

 

65cf755397270-app_Mail.png

 

Als je het nieuwe Outlook ook al een keer geprobeerd hebt, dan vind je die app ook terug in diezelfde lijst:

 

65cf76580f1ba-outlook_2016_en_outlook_(n

 

In bovenstaande afbeelding zie je twee keer Outlook staan. De bovenste Outlook is onderdeel van het kantoorpakket Microsoft Office 2016. Daaronder staat Outlook (new). Dat is de opvolger van de app Mail.

Ik vind het zelf uiterst verwarrend dat Microsoft alles tegenwoordig maar Outlook noemt:

1. De webmail van Microsoft

2. De opvolger van de app Mail

3. Het e-mailprogramma dat onderdeel is van Microsoft Office

 

Je hebt nu blijkbaar de app Mail weer terug. Maar heb je nu opeens ook minder advertenties/spam in je Postvak IN? Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, maar laat het maar weten.

 

Je weet waarschijnlijk al dat ergens in 2024 iedereen over zal moeten gaan van de app Mail naar het nieuwe Outlook (= Outlook (new))? Als je dat niet zelf doet, dan zal het voor je worden gedaan.

Vanaf augustus 2024 stuurt Microsoft de gebruikers die de Mail- en Agenda-app openen door naar een nieuwe Outlook-app. Je kan nog wel tot eind 2024 handmatig terugkeren naar de oude toepassing. Na 2024 stopt de ondersteuning definitief.

Je hebt dus nog een paar maanden uitstel van executie. En natuurlijk ben je niet verplicht om gebruik te maken van de app Mail of van diens opvolger 'Het nieuwe Outlook'. Er zijn ook andere goede e-mailprogramma's, zoals Thunderbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor mij al weer 10 jaar geleden dat ik overschakelde van Windows Live mail 2011 naar Thunderbird.

Als jouw e-mailaccounts van het type IMAP zijn, dan staan al jouw e-mails ook op de servers van je e-mailproviders. Je hoeft dan geen e-mails te gaan exporteren en later weer te importeren.

Het wordt anders als een of meer van jouw e-mailaccounts POP3 accounts zijn. Dan staan je e-mails meestal alleen op de harde schijf (of SSD) van jouw pc. En dan zou je die mails wel moeten exporteren uit de app Mail en later importeren in Thunderbird.

Je moet in ieder geval wel jouw contactpersonen exporteren en later importeren in Thunderbird.

Omdat dit voor mij al erg lang geleden is, weet ik niet meer precies hoe ik dat destijds heb gedaan. Ook is het mogelijk dat het nu op een andere manier gaat dan 10 jaar geleden.

 

Als jij dus echt zou willen overstappen van de app Mail naar Thunderbird, dan ben ik niet de aangewezen persoon om jou daarbij te helpen. Maar er zullen best andere leden zijn die hier meer recente ervaring mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 16/2/2024 om 16:55, Teo zei:

Bedankt voor je deskundige uitleg .

En hoe gaat dit in zijn werk moest ik eventueel overschakelen naar Thunderbird

Moest je er nog niet uit zijn.

Spoiler

image.png.a4125decd9d890172439f85bf0dfa63b.png

Mailstore Home

Met Mailstore Home kan je pop3 account uit apps, makkelijk exporteren, en importeren in IMAP account

Daarna kan je gewoon je mailaccount in jou gekozen app plaatsen..

 

Vergeet niet je contacten manueel te exporteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.