Ga naar inhoud

Geheugenintegriteit na upgrade naar windows 11


djiemmie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na mijn upgrade van windows 10 naar 11 merk ik de melding op bij Windows beveiliging: "geheugenintegriteit is uitgeschakeld". Er wordt aanbevolen om dit aan te zetten.

Als ik het aan wil zetten krijg ik de melding dat het niet kan worden ingeschakeld en dat ik het probleem met stuurprogramma's moet oplossen.

Als ik even zoek op dit forum vind ik wel een aantal oplossingen, maar misschien is dat telkens meer specifiek voor die ene pc in dat ene topic.

Hoe kan ik dit oplossen? Hieronder de specs van mijn pc.

Ik weet niet of dit er mee te maken heeft, maar om te kunnen upgraden heb ik dit moeten doen zoals verteld in dit topic:

Alvast bedankt!

 

Operating System
    Windows 11 Home 64-bit
CPU
    AMD Ryzen 5    30 °C
    Picasso 12nm Technology
RAM
    16,0GB Dual-Channel Unknown @ 1494MHz (16-18-18-38)
Motherboard
    ASRock A320M-HDV R4.0 (AM4)    30 °C
Graphics
    PL2493H (1920x1080@59Hz)
    2048MB ATI AMD Radeon RX Vega 11 Graphics (ATI)
Storage
    931GB TOSHIBA HDWD110 (SATA )    29 °C
    447GB Western Digital WDC WDS480G2G0B-00EPW0 (SATA (SSD))    30 °C
    29GB MEDIATEK FLASH DISK USB Device (USB )
Optical Drives
    ASUS DRW-24D5MT
Audio
    AMD High Definition Audio Device

aangepast door djiemmie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem is niet altijd op te lossen. De oorzaak ligt bij een of meerdere drivers die dwarsliggen en ervoor zorgen dat geheugenintegriteit niet ingeschakeld kan worden.

Een ander woord voor geheugenintegriteit is kernisolatie.

Je kunt zelf achterhalen welke drivers (+ stuurprogramma's) de oorzaak zijn van je probleem. Soms zijn er geen betere drivers beschikbaar (zoals Menno Schoone ook schrijft), en dan kun je geheugenintegriteit niet inschakelen. Dat is geen ramp.

 

Ook op mijn Windows 11 pc kan ik geheugenintegriteit niet inschakelen. Ik beschreef eerder in een ouder topic hoe je kunt achterhalen welke drivers dwars liggen:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de pagina die Passer vermeldt lees ik dat wachten tot microsoft dit bij een volgende update zelf oplost misschien wel de beste optie is :) 
De vermelde oplossing daar met de "register-editor" is mij iets te technisch, ik ben nogal een pc leek 😁

 

Ivm het eerdere topic van porrelaar, als ik kijk welk stuurprogramma incompatibel is, zie ik onderstaande vermeld.

Als ik "oem18.inf" eens google kom ik op verschillende sites waar een laatste versie daarvan gratis te downloaden is.

Is bvb deze site betrouwbaar om te doen? https://www.exefiles.com/nl/inf/oem18-inf/

Of mag ik "oemf18.inf" gewoon verwijderen? Als ik deze site mag geloven heeft het eerder iets te maken met Sony, geen idee waarom dat op mijn pc zou moeten staan.

Als het ok is om dat gewoon te verwijderen op mijn pc, waar vind ik dit terug?

 

image.png.2b2c5d001fc27075624003a00cae9ae2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, djiemmie zei:

Als ik "oem18.inf" eens google kom ik op verschillende sites waar een laatste versie daarvan gratis te downloaden is.

Is bvb deze site betrouwbaar om te doen? https://www.exefiles.com/nl/inf/oem18-inf/

Of mag ik "oemf18.inf" gewoon verwijderen? Als ik deze site mag geloven heeft het eerder iets te maken met Sony, geen idee waarom dat op mijn pc zou moeten staan.

Dat lijkt mij niet de juiste manier. Je schrijft al dat je geen mobieltje van het merk Sony hebt gehad. Dan zou je van die site de verkeerde driver downloaden.

 

Volgens mij is apg8201zx64.sys de driver voor je card reader. Als je die verwijdert, dan werkt je card reader niet meer.

Als jij denkt je card reader nooit meer nodig te hebben, dan zou je die driver kunnen verwijderen met behulp van de informatie op de volgende website: https://allthings.how/how-to-fix-incompatible-drivers-error-for-memory-integrity-in-windows-11/

Er worden daar vier verschillende methodes genoemd. Ik zou dan voor methode 3 kiezen: Delete the Incompatible Driver Using the Windows Terminal.

 

Maar als je die card reader niet kunt missen, dan raad ik je aan om helemaal niets te doen. Je kunt dan je card reader blijven gebruiken. En inderdaad, dan kan de geheugenintegriteit helaas niet ingeschakeld worden, maar hoe erg is dat? Ik schreef in mijn vorige bericht al dat op mijn Windows 11 pc de geheugenintegriteit ook niet ingeschakeld kan worden. Ik geef daar helemaal niets om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.