Ga naar inhoud

Laptop wordt steeds trager


jufingrid

Aanbevolen berichten

Lieve lezer, ik heb een Lenovo thinkpad. i7, en heb daar al een ssd schijf inlaten zetten. Eerst dacht ik dat het aan de verbinding lag en ben dus nu bedraad met de lan kabel. Maar alles duurt even lang. Wat kan ik nog proberen? ik durf niet als een gekkie te schonen , daar heb ik slechte ervaringen mee. Waar ga ik beginnen? C cleaner? Programma crystal disk zegt dat alles in orde is. Wie kan mij helpen? Groetjes,Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag jufingrid.

Welkom op ons forum.

 

Het is wel een heel vage omschrijving van het probleem.

Eerst enkele vraagjes

Om welke windows versie gaat het?

Is die bijgewerkt met de laatste updates?

Is het enkel de verbinding met internet die traag is of zijn ook andere programma's of taken traag?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai, dank voor je snelle reactie. Het gaat om Windows 10, ja laatste updates gehaald. En het gaat voornamelijk er om als ik een programma aanklik duurt het ( vrij) lang eer dit reageert. Zou het kunnen gaan om mijn ( zware) beveiliging van Kasparsky? Soms denk ik ook dat er een conflict is zou er twee beveiligingen kunnen draaien? Ik wacht met smart op je reactie, groetjes,Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan ons best doen om je te helpen.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 64 bit via de onderstaande link en plaats het bestand op het bureaublad.


Farbar Recovery Scan Tool Link


Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.


Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het prima gedaan.

Ik zie sporen van een F-Secure beveiliging in je browsers. Die heb je niet nodig omdat je al de browser beveiliging van Kaspersky gebruikt maar dat kan wel alles vertragen.

We gaan die dus opruimen samen met nog wat andere overbodig geworden zaken.

 

 

Afbeelding

Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST64.exe aanwezig is.

 

fixlist.txt

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.