Ga naar inhoud

muziek van platenspeler komt niet binnen via usb


vxvk

Aanbevolen berichten

Ik heb een platenspeler van Fenton met een usb uitgang om muziek op te kunnen nemen op mijn laptop. Het gaat om een oude lp met een snelheid van 16 2/3. Dus die is niet goed af te spelen in het juiste tempo. Maar ik had begrepen dat met audacity de plaat opgenomen zou kunnen worden en dat dan het tempo aangepast zou kunnen worden. Ik heb nu van alles geprobeerd maar mijn laptop blijft het geluid van buiten opnemen en het komt niet binnen via de usb. Ik volg precies de aanwijzingen van de platenspeler maar ik denk dat mijn laptop de platenspeler net herkent. In Apparaatbeheer staat bovenaan bij Andere apparaten Onbekend apparaat. Is daar iets aan te doen? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

het apparaat wordt niet herkend: dat zou wel moeten als de meegeleverde software op de juiste wijze is geïnstalleerd, zegt de site: 'Na aansluiting kan met de meegeleverde software eenvoudig de plaat omgezet worden in mp3 formaat'.

dus: is dat gedaan?

op de juiste wijze: sommige usb-apparaten mag je pas aansluiten als de software (tijdens de installatie) je vraagt dat te doen....

al een andere usbpoort geprobeerd?

als je via de software een mp3 maakt kan je die inlezen in audacity en bewerken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen software geleverd bij de platenspeler. Op het internet staat dat de platenspeler inclusief software en usb kabel geleverd wordt. Dat heb ik er niet bij gekregen. Ik zal nog eens contact opnemen met de leverancier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijkt nu dat de platenspeler helemaal niet opneemt op de pc maar alleen op een usb. Ik kreeg elke keer een stukje meer informatie. Eerst over de software,  toen aanwijzingen welke knoppen ik moest gebruiken, toen weer dat het alleen mogelijk was met een usb en toen weer dat het alleen kon met een usb die geformatteerd was met FAT32. Ik heb al die dingen geprobeerd, ook nog een usb geformatteerd met standaard FAT. Maar het werkte gewoon niet. Ik vond het erg onhandig dat ik alle informatie steeds bij stukjes en beetjes kreeg. Ik had net besloten om de platenspeler maar naar de Kringloop te brengen. Ik heb er zoveel tijd in gestoken. Als platenspeler deed hij het wel maar daar had ik hem niet voor gekocht. Nu mocht ik hem terugsturen. Daar kreeg ik vanmorgen bericht over. Dat heb ik dus vandaag gedaan. Hij wordt gerepareerd of ik krijg een andere. Ik houd jullie verder op de hoogte. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.