Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sedert zo'n drie weken nu, krijg ik voortdurend ongevraagde mail van dames die hun foto's , video's of diensten aanbieden.

Wat begon met enkele per dag, is dit nu opgelopen tot meer dan 100 berichten per dag.

Ik heb op geen van die mails gereageerd, maar direct als spam gemarkeerd.

Ik gebruik Thunderbird als e-mail reader , geen probleem hier; de berichten gaan direct naar de map "spam".

Op mijn smartphone (ook met Thunderbird) lukt het mij niet om een spam filter in te stellen.

Wat opvalt; 99 van de 100 berichten komen van een adres met hotmail.com of outlook.com .

Is er mogelijkheid om deze berichtenstroom te stoppen ?

Eddy

• 2 maanden later...
Geplaatst: (aangepast)

Update.

We zijn nu twee maand verder.

Het melden bij safeonweb, heeft geen reactie of verbetering opgeleverd.

Ondertussen is het aantal ongewenste e-mails gezakt van zo'n honderd per dag naar vier tot vijf.

Bij veel van die mails, krijg je de melding om je af te melden.

Heb ik nooit gedaan, met in het achterhoofd, als je reageert, weet men dat je e-mail adres juist is en krijg je nog meer rommel binnen.

Wel opvallend; alle mails verzonden met hotmail of outlook zijn verdwenen.

aangepast door Eddy X
Geplaatst:
Zojuist, Eddy X zei:

Het melden bij safeonweb, heeft geen reactie of verbetering opgeleverd.

tegenover

1 minuut geleden, Eddy X zei:

Ondertussen is het aantal ongewenste e-mails gezakt van zo'n honderd per dag naar vier tot vijf.

Zou het tweede geen gevolg zijn van het eerste?

Of: waaruit besluit jij het eerste ?

Mijn ervaring is (gebaseerd op wat ik eens las)  - meen ik - dat na meldingen aan safeonweb veel van die spams gewoon online gehaald worden / door hen  'uit roulatie gehaald

worden.

Of: dingen die ik meldde, zag ik later niet meer in mijn inbox verschijnen.

En die dingen afmelden is idd een seintje van: mijn mailadres is een geldig (niet fictief) adres - en dus gaan ze het natuurlijk nog verder gebruiken (en doorgeven)

Geplaatst:
7 minuten geleden, Passer zei:

Zou het tweede geen gevolg zijn van het eerste?

Of: waaruit besluit jij het eerste ?

Moeilijk te zeggen, het afnemen van het aantal ongewenste mails ging zo traag dat ik niet de indruk had dat er werd ingegrepen.

Eerder had ik de indruk dat het niet reageren een reden was om het mailen te stoppen.

Maar het is dus wel mogelijk dat safeonweb zijn werk gedaan heeft. 😉

Geplaatst:

Is safeonweb alleen voor België?

Meestal ontvang ik iets van15 à 20 spam berichten per dag. Het enige wat ik altijd doe is verwijderen.

Sinds kort (een week of 10 dagen), en dat is denkelijk voor het eerst in mijn computerleven, komt er helemaal geen spam meer. Alleen nog incidenteel een berichtje.

Ik mis het wel. Het leven is leeg zonder spam.

Geplaatst:
32 minuten geleden, Leono zei:

Ik mis het wel. Het leven is leeg zonder spam.

In het afwijzen van honderd tot honderdvijftig dames per dag, kruipt wel wat tijd. 😉😁😄

Geplaatst:
12 uren geleden, Leono zei:

s safeonweb alleen voor België?

'k vrees van wel: 2025-05-16_10-45_1.jpg.2dfd09036636476256872be2d636f31d.jpg

3 uren geleden, Leono zei:

zou dit uw leven zeer verrijken

maar zijn bankrekening: dat zou iets anders zijn denk ik :xd:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.