Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ondertussen is dat allemaal in orde, sneller dan ik verwacht had. Zie bijlage. Nu heb ik alleen maar Windows op mijn schijf C en die is klaar om hulpprograms van  te herinstalleren programs te ontvangen. Alles wat op mijn schijf D staat mag weg. Dat kan ik wel doen door gewoon die schijf te formatteren zeker? Zijn dan ook de partities weg, en dieis da, ook klaar om mijn Flight Simulator te installeren, met ruimt voormeer updates.

Wat op die andere schijven staat moet ik dan nog herschikken ook.

Alleen de namen en de volumeletters moet ik nu nog juister aanpassen, en dan ben ik vermoedelijk helemaal klaar met een cleane computer.

Bedankt Passer, Groeten

Jive1 - Belgium

Schermopname (2).png

Geplaatst: (aangepast)

Nu even opletten, Jive1 !

Door die dubbele letters kunnen er misverstanden optreden (daarom vroeg ik je eerst de schijfnamen aan te passen, dan is minder verwarring mogelijk)

17 minuten geleden, Jive1 zei:

Alles wat op mijn schijf D staat mag weg. Dat kan ik wel doen door gewoon die schijf te formatteren zeker?

normaal wel, maar wat is in dit bericht van jou de 'D' ?

Ik vermoed  nr 2

image.thumb.png.80df6d41815f96687c73b62f55addbc9.png

WANT... is dat je huidige of je oude Windows?

Als jij je nieuwe Windows op 1 staan hebt, dan mag 2 weg

maar let dan wel op: 'k heb zo het stille vermoeden dat jij de andere partities/schijven wel niet ontkoppeld had, toen je de nieuwe Windows erop zette (klopt?)

met als gevolg dat systeempartities gewoon blijven staan zijn waar ze stonden?

Ik bedoel hier vooral de 3 : daar mag niet NIET gaan aankomen !

Ook één van de herstelpartities moet bewaard blijven voor goede werking van je Windows (ik heb het idee dat of 4 of 5 nog van je vorige installatie is - en dus weg mag -

maar de vraag is dan wèlke: 4 of 5. Maar gezien het slecht gaat om een halve gig raad ik je aan van beide gewoon te laten staan.

(had je wèl de schijven ontkoppeld, dan hadden die twee mooi op je actuele C-schijf gestaan)

Indien dit allemaal klopt (dat 2 je oude Windows is), dan:

kan je de 2 inderdaad gewoon formatteren en gebruiken

en dan zou ik de 1513-niet-toegewezen partitie een schijfletter gaan geven zodat jij ze kan gebruiken voor je FS  (ik veronderstel dat 1.5 Gig meer dan

voldoende zal zijn?)

Een andere optie is natuurlijk die 4 dan gaan verschuiven tegen ofwel de 3 ofwel de 5 aan, dan heb je natuurlijk terug één grote vrije ruimte van een 1,8 Gig.

Maar als 1,5 voldoende is voor je FS, zou ik gewoon die ervoor reserveren, dan kan je de 2 nu/later nog altijd voor andere zaken gebruiken.

Bekijk het maar eens

aangepast door Passer
Geplaatst: (aangepast)

De nieuwe Windows staat op schijf "0" en 2 is de oude windows

Ik heb niets ontkoppeld, want aan die ingebouwd dingen kom ik liever niet aan.

Wat in je eerste paragraaf staat klopt allemaal met wat nu is, dus zou ik die 2 formatterenen trachten een te maken met de niet toegekende partitie, en die 3 kleine partitiekes gewoon laten staan. Maar da's iets voor morgen, eerst nog eens goed overdenken en erover slapen.

Dank je Passer!

Jive1 - Belgium

( PS. Kan ik eventueel de 3 kleine partities van schijf "3" migreren naar schijf"0"? )

aangepast door Jive1
Geplaatst:

ok? als 2 de oude windows is, dan kan die weg.

Die 2 aan de niet-toegewezen ruimte koppelen kan niet, want die 3 zit in de weg.

Die drie kleine partities: niet aankomen, gewoon laten waar ze nu zijn. (je zou het toch niet kunnen trouwens)

succes !

Geplaatst:

Ik ben wel nog gevorderd, met tips van jou,  maar ik kan die 2 niet leeg krijgen. 

Ik heb de nieuwe Windows zeker op schijf "0" staan, en heb die geupdated via Media creation tool, en dat is dus gelukt.

Dan heb ik de namen juist willen instellen van de schijven "0" en "2", maar die "2" kan ik geen letter D aan vast krijgen, dat lukt niet. Ik heb die wel kunnen formatteren, maar alleen in de Verkenner en niet in het schijvenbeheer, daar lijkt die nog niet leeg terwijl die in de Verkenner wel leeg is. 

Dus schijf "0" MAIN moet C worden, en schijf"2" FS2020 moet D worden, en de partitie FS2020 van schijf "2" moet echt geformatteerd worden, zowel in Verkenner te zien als in Schijfbeheer.

Die FS2020 partitie moet teruggezet worden op Standaard, mar dat moet blijkbaar gebeuren met een andere software, welke is de beste om dat te doen?

Groeten

Jive1 - Belgium 

Schermopname (3).png

Geplaatst:

Wat heb je toch gedaan?

Ik heb je plaatje voordien nog eens goed bekeken en jij zegt dat de nieuwe Windows op je schijf 0 staat,

maar dat is niet zo:

Windows maakt de schijf/partitie waarop hij zich installeert altijd tot 'C'

door jouw systeem van naamgeven aan schijven maak je het jezelf moeilijk, want jij hebt de indruk nu dat de 0 je windows is,

maar je Windows staat op je schijf 2 waar hij vroeger stond. 

Hoe weet je dat? door 2 zaken:

1 de eigenlijke schijfletter wordt altijd aangegeven tussen ( ) - 

als je nu bij je Schijf 2 kijkt, zie je daar achter de 100mb-partitie  FS2020 (C) staan. de FS2020 is de NAAM van de partitie, de (C) is de partitieletter

'Windows maakt de schijf/partitie waarop hij zich installeert altijd tot 'C' ' en vermits een schijfletter maar één keer toegekend wordt en deze 'C' gekregen heeft

staat daar (of je het nu graag hebt of niet) je Windows op.

2 En dat blijkt nogmaals uit het feit dat jij die partitie niet kan formatteren eb de letter er niet van kan wijzigen.

Waaruit jij besluit dat je die schijf 0 aangegeven hebt is me een raadsel.

Of: je hele systeem kan dan nog wel werken, maar qua schijfbeheer ligt het helemaal door mekaar en krijg ik er geen goed zicht meer op.

De enigste manier (*) om het terug op poten te krijgen is - en ik kom erop terug - een nieuwe cleaninstall maar dan met slechts één schijf aangekoppeld.

Wil jij het toch op jouw manier proberen: mij goed, maar dan haakt deze mus af...

(*) tenzij je met véél tijd en aanpassingen en progs tewerk wil gaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.