Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Asus laptop van slechts 1,5 jaar oud. Prima ding. Maar de laatste tijd start hij moeizaam - of gewoon niet. Tot voor kort drukte ik heel even licht op de aan/uit-knop rechtsboven en direct sprong hij aan. Maar nu gebeurt het geregeld dat, als ik op de aan/uit-knop druk, er niets gebeurt: zwart beeld! Na herhaalde knop drukken lukt het dan alsnog. Soms moet ik daarvoor vele secondenlang de knop ingedrukt houden en dat springt hij uiteindelijk toch aan. Het startknopje op zich ziet er prima uit, niet kapot, blijft niet vastzitten, is schoon, dus geen vuil eromheen. De laptop is ook niet gevallen of door anderen gebruikt.

Mijn vraag: zou dit een hardware probleem kunnen zijn (garantie helaas verlopen) of kan dit iets met de instellingen, settings of bugs te maken kunnen hebben. Heb intussen wel wat rondgeneusd op het internet en kwam iets van 'bios' tegen. Tsja, geen idee wat dat is. Sowieso heeft deze senior weinig 'digitaal intellect'. Dus graag daarmee rekening houden bij evt. adviezen of uitleg. 

Vriendelijke groet,

Geplaatst:

Niet direct een antwoord je vraag maar waarschijnlijk heb je twee jaar (wettelijke) garantie.

Ik, acht de kans groot dat het een hardware probleem is.

Van de Asus site:

Deze ASUS fabrieksgarantie (hierna “garantie” genoemd) wordt door ASUSTeK Computer Inc. (hierna “ASUS”
genoemd) verleend aan de koper (hierna “U” genoemd) van het ASUS-computersysteem (hierna het “product”
genoemd”). Deze garantiekaart wordt bij het product geleverd en is onderhevig aan de volgende algemene
voorwaarden. De diensten die in deze garantie vermeld staan, zullen geleverd worden door door ASUS erkende
service-agenten and reparatiecentra.
Garantieperiode van het product
Deze garantie is van toepassing voor de periode die gedefinieerd is op het etiket aan de achterkant van
het product (“garantieperiode”), bijvoorbeeld: 12M betekent 12 maanden, 24M betekent 24 maanden en
36M betekent 36 maanden vanaf de datum dat het product voor het eerst werd aangeschaft door een
eindgebruiker (Datum van Aankoop). Indien er geen aankoopbewijs geleverd kan worden zal de datum
van productie van het product, zoals vastgelegd door ASUS, aangehouden worden als aanvang van de
garantieperiode.

Geplaatst:
11 uren geleden, Fleudemeu zei:

Ik zal snel contact hierover opnemen met Asus.

euh... en niet met de verkoper?  (want ik denk zelfs dat men verplicht is je niet twee, maar drie jaar waarborg te geven - maar 't kan ook 2 jaar zijn)

Geplaatst:

De verkoper is Bol.com. Ik wist niet dat je dat je dat - mits garantie - ook via zo'n bedrijf kunt regelen. Maar ik ga er achteraan. Dank voor je bericht. Vriendelijke groet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.