Ga naar inhoud

Google chrome ????

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heren, goedemiddag
IK weet niet of dit topic hier thuis hoort.
OP de laptop ondervind ik steeds iets raars
Mijn standaard browser is Google
Zodra ik dat start zie ik dat ook
image.thumb.png.fe67436e1ed9dcfdb750689782a0a220.png

Klik ik vervolgens in de search the weg en tik daar wat in kom ik uit bij Yahoo?
Kan nergens een instelling vinden die naar yahoo verwijst

image.png.0ffef74edd97cede30c660dcdf2d5bd5.png

Geplaatst:

Jouw standaard browser is Google Chrome en in die browser zou je ook graag standaard de zoekmachine van Google willen gebruiken.

Als jij echter klikt op de balk waarin staat "Search the web", dan wordt niet gezocht met Google, maar met Yahoo.

Probeer dit eens: klik niet in die balk waarin staat "Search the web", maar klik bovenaan in de adresbalk en typ dan je zoekopdracht. Wordt er dan wel gezocht met Google?

Ik zie twee vreemde dingen in jouw afbeelding. Nieuw tabblad heet bij jou niet Nieuw tabblad, maar chrome://newtab. Dat is de Engelse benaming voor Nieuw tabblad, en dat krijg ik te zien, wanneer ik wat langer de muispijl boven Nieuw tabblad houd:

686c1c17a1bdd-Nieuw_tabblad_in_Chrome.pn

En dan die zoekbalk in het midden van jouw pagina. Bij jou staat daar "Search the web". Bij mij ziet de inhoud van nieuw tabblad er zo uit:

686c1cd644001-Zoek_met_Google.png

Bij mij staat er dus eigenlijk twee keer hetzelfde: "Zoek met Google of voer een URL in". Het maakt niet uit of ik een zoekopdracht typ in die aparte zoekbalk in het midden van de pagina of in de adresbalk. Bij jou zit er wel verschil tussen.

Je zou via Instellingen > Zoekmachine > 'Zoekmachine en Site Search beheren' alle zoekmachines behalve  die van Google zelf kunnen verwijderen. Helpt dat?

Geplaatst:

Als ik in de adresbalk een zoekopdraht geeft gaat hij wel naar google.

In de zoekinsteliingen kom ik niet tegen van Yahoo.
Wel heb ik onlangs een jaar gratis Norton geactiveerd, die verkreeg ik via de nieuwe laptop. Kan dat er iets mee te maken hebben?

image.thumb.png.4c327e8ed325cb3c2192cc7e7aa19a4a.png

Geplaatst:
10 minuten geleden, Cil zei:

Wel heb ik onlangs een jaar gratis Norton geactiveerd, die verkreeg ik via de nieuwe laptop. Kan dat er iets mee te maken hebben?

Norton staat los van Yahoo. Overigens heb ik zelf genoeg aan Windows Defender. Vaak staat er een proefversie van antivirussoftware op een nieuwe laptop of pc. Die software neem ik zelf nooit in gebruik. Ik verwijder die antivirus direct. Dat is een van de allereerste dingen die ik doe bij een nieuwe pc. Misschien heb je dat Yahoo zoekvak op een andere manier gekregen. Kan meegekomen zijn bij de installatie van andere software.

Klik in Chrome op de knop rechtsboven (de knop met de 3 puntjes) 

Kies Instellingen

Klik in de linker kolom op Instellingen resetten.

Alvorens dat door te zetten krijg je informatie over wat er gereset wordt: 

686c2ae27ad7d-chrome_instellingen_resett

Klik dan op de knop Instellingen resetten.

Helpt dat?

Geplaatst:

Chrome gedeinstalleerd, vervolgens opnieuw geïnstalleerd en heb weer degene die ik gewend bent, Probleem gelukkig weer opgelost.
Dank je wel weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.