Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu probeerde ik nogmaals die pandacloucleaner te installeren, en waarempel, het lukte.

Ook het opstarten en de scan starten lukte, maar eens de scan aan 99.5% kwam sloeg het scherm toch weer blauw......uw pc is op een probleem gelopen en moet herstart worden.....er is toch duidelijk nog iets mis.....

Geplaatst:

Je harde schijf is dus duidelijk nog goed gezond.

Weer enkele vragen:

1. updates: ga (in Start) naar Geschiedenis van updates weergeven - klik het open - staan er daar de laatste tijd niet-geslaagde bij?

2. Ga naar je logboeken: Windowsknop - typ: logboeken en klik dan op je logboeken

Klik daar (1) open en klik dan achtereenvolgens (2) en (3) open

Staan daar terugkerende rode kruisjes bij  (je kan naar beneden scrollen) - zo ja: plaats eens een plaatje van zo'n terugkerende fout?

Kijk hier vooral naar het ogenblik waarop gisteren die scan tilt sloeg.

3.  toch maar even je temps controleren:  download Open hardware monitor (freeware), installeer het en laat het uitvoeren.

Dan graag een plaatje van dit: image.png.ed5b73f453b8517a55fe3eb7b7364488.png Mogelijk staat hij bij jou onder een andere kop dan 'Nvidia Nvidia ...'

(en dan zit ik ook nog te denken aan de kans op een brak geheugen - maar dat komt eventueel nog wel.

Geplaatst:
7 uren geleden, Passer zei:

Je harde schijf is dus duidelijk nog goed gezond.

Weer enkele vragen:

1. updates: ga (in Start) naar Geschiedenis van updates weergeven - klik het open - staan er daar de laatste tijd niet-geslaagde bij?

Neen, zijn allen geslaagd.

2. Ga naar je logboeken: Windowsknop - typ: logboeken en klik dan op je logboeken

Staan daar terugkerende rode kruisjes bij  (je kan naar beneden scrollen) - zo ja: plaats eens een plaatje van zo'n terugkerende fout?

Kijk hier vooral naar het ogenblik waarop gisteren die scan tilt sloeg.

Ik krijg dat program wel open maar dan stopt het, begrijp niet waar ik overal op klikken moet?

3.  toch maar even je temps controleren:  download Open hardware monitor (freeware), installeer het en laat het uitvoeren.

Dan graag een plaatje van dit: image.png.ed5b73f453b8517a55fe3eb7b7364488.png Mogelijk staat hij bij jou onder een andere kop dan 'Nvidia Nvidia ...'

in bijlage afprint graka

7 uren geleden, Passer zei:

(en dan zit ik ook nog te denken aan de kans op een brak geheugen - maar dat komt eventueel nog wel.

Graka.png

Geplaatst:

ok, 

1. 'hangende updates' die veel energie vragen kunnen we dus ook uitsluten

2. met je temperaturen zit je ook goed

3. 

1 uur terug, techniekerke zei:

Ik krijg dat program wel open maar dan stopt het, begrijp niet waar ik overal op klikken moet?

'k was het plaatje vergeten in de post te steken  :blush:

Hier is het:  2025-07-31_09-05.png.db0e6bb2461799793cd0c72f2143518e.png

dus:  

Kijk hier vooral naar het ogenblik waarop gisteren die scan tilt sloeg

Geplaatst:

Sorry, gisteren was ik verstrooid toen ik een bepaald plaatje vroeg (via Hardwaremonitor)

'k wilde de temps van je CPU weten,

deze dus (waarbij jij dus wel een ander type processor zal hebben

image.png.1fc8885804941a6f5a613e31acb3aa61.png ( Je hebt dus eerst bovenaan je mobo en dan je processor.)

Belangrijk: moest je nog eens tegen die fouten/mislukkingen aanlopen (zoals die Pandascan die stil viel): noteer op dàt moment dan ook eens de temps van je CPU

(als hij dus stressed is)

Geplaatst:

op moment dat pc uitviel geeft logboek het volgende aan:

De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x0000000a (0x0000000100000089, 0x0000000000000002, 0x0000000000000000, 0xfffff80592d2db1a). Er is een dump opgeslagen in: C:\WINDOWS\Minidump\073025-8921-01.dmp. Rapport-id: 2a72af87-748f-4001-8bbf-72dcde945bc6.

en in bijlage de cpu temp (volgens mij niet goed?)

cpu.png

Geplaatst:
13 minuten geleden, techniekerke zei:

en in bijlage de cpu temp (volgens mij niet goed?)

daar zou wel eens de oorzaak kunnen liggen - als die nog hoger gaat, schakelt de computer zich automatisch uit (uit veiligheidsoverweging)

Maar goed, wat nu?

Je had vertelt dat je PC ontstoft was.

Is daarbij de koeler van de CPU mogelijk over het hoofd gezien?

Wellicht zijn er nog andere redenen dat die temp te hoog is, maar dat is voor hardwarekenners.

Mijn voorstel: we zetten dit topic on hold en je maakt in ons onderdeel Hardware een topic aan

waarin je vertelt dat je processortemperatuur te hoog is

en je vraagt hen om raad.

Wat denk je?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.