Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Mijn vriendin zit in een rolstoel en kan moeilijk haar handen gebruiken, ze heeft een nieuwe computer en ze heeft moeilijkheden om hem aan te zetten , het lukt maar duurt een tijdje ( powerknop is te klein)

ik heb haar vandaag een externe knop gekocht maar als ik de behuizing open maakte van de p.c.  heb ik problemen met de bedrading omdat de benaming niet op het moederbord staat ( Power SW, Reset SW , Led - en Led+ )

De originele aansluiting van de powerknop is met 4 draden aangesloten ( dus alleen de 4 voorste pinnetjes ) en dus zonder benaming, kan er iemand helpen a.u.b. ?

Ik durf de draden niet zomaar aansluiten omdat hij nog in garantie is. Ik heb gezocht op internet naar het moederbord of daar de benaming van de aansluitingen staat maar vind het nergens.

mvg,  FrankieBestaandeaansluiting.thumb.jpg.77031b7c930a9ed8163b06897a80781d.jpg

20250801_225716.jpg

20250801_225730.jpg

20250801_232113.jpg

20250801_225041.jpg

Nieuwe Powerknop.jpg

Geplaatst:

heb even voor je gezocht bij lenovo, maar geen van de leverbare docs geeft de adressen van de pinnetjes. 

en kennelijk is het moederbord specifiek voor lenovo, want ik vind geen aanwijzigingen voor losse verkrijgbaarheid (zodat je er een duidelijke handleiding voor de aansluitingen bijkrijgt.

wat ik zelf zou doen: op de gemarkeerde rij van de voorlaatste foto met een schroevendraaiertje (terwijl de stroom is aangesloten natuurlijk) even de pinnetjes 1 en 2 verbinden en 3 en 4. als je dat voorzichtig doet krijg je een indicatie waar de power sw zit. 

Geplaatst:
21 minuten geleden, falstring zei:

heb even voor je gezocht bij lenovo, maar geen van de leverbare docs geeft de adressen van de pinnetjes. 

en kennelijk is het moederbord specifiek voor lenovo, want ik vind geen aanwijzigingen voor losse verkrijgbaarheid (zodat je er een duidelijke handleiding voor de aansluitingen bijkrijgt.

wat ik zelf zou doen: op de gemarkeerde rij van de voorlaatste foto met een schroevendraaiertje (terwijl de stroom is aangesloten natuurlijk) even de pinnetjes 1 en 2 verbinden en 3 en 4. als je dat voorzichtig doet krijg je een indicatie waar de power sw zit. 

Idd, bij Lenovo niets te vinden, en ik kan ze ook niets vragen want is allemaal in het Engels te doen. ( ook hun forum ) Als het mijn computer was zou ik dit idd proberen en zelfs de kabeltjes zomaar aansluiten maar hij is nog maar 2 maanden geleden gekocht. Alvast bedankt.

Geplaatst:

Zoals falstring al aangeeft is er online geen duidelijke informatie van Lenovo wat betreft de layout van de frontheader connector op het moederbord.

Op het eerste gezicht lijkt dit wel een standaard connector te zijn die je vaak terug vind.

Kijk eens of de volgende afbeelding je op de goede weg zet  

frontpanel connector.PNG

Geplaatst:

Daar heb ik idd ook al eens naar gekeken gisteren, de knop die er nu opzit van Lenovo zelf  is met een vaste stekker en is aangesloten op nr 2, 4, 6 en 8 zouden we de computer dan ook in geval 'van' een reset kunnen geven of moet ik met die stekkers van nieuwe externe knop de Reset SW stekker aansluiten op nr 5 en 7  ? nu in dit geval zijn 1, 3, 5, 7 en 9 gewoon vrij.

grtj

Geplaatst:
Zojuist, Frankie1962 zei:

Daar heb ik idd ook al eens naar gekeken gisteren, de knop die er nu opzit van Lenovo zelf  is met een vaste stekker en is aangesloten op nr 2, 4, 6 en 8 zouden we de computer dan ook in geval 'van' een reset kunnen geven of moet ik met die stekkers van nieuwe externe knop de Reset SW stekker aansluiten op nr 5 en 7  ? nu in dit geval zijn 1, 3, 5, 7 en 9 gewoon vrij.

grtj

Ik heb ook een mail gestuurd naar Lenovo maar weet niet of ze zullen antwoorden .

20250802_122747.jpg

Geplaatst:

In je eerste bericht zal de eerste foto de originele stekker zijn van je lenovo pc.

De tweede foto zullen de stekkers zijn die bij je externe powerknop zitten.

Klopt dit zover?

Geplaatst: (aangepast)

Mag ik even?

In geval je/hij gaat aansluiten  ... let wel op de + en - polen, dat ze op de juiste pinnetjes terechtkomen.

Normaal gezien staat dat aangegeven op de stekkertjes of de kabeltjes.

image.jpeg.94181ed557ea8b6ed3a8505ad826c718.jpeg

Sorry voor het inbreken!

aangepast door Calvus
Geplaatst:
11 minuten geleden, Dasle zei:

In je eerste bericht zal de eerste foto de originele stekker zijn van je lenovo pc.

De tweede foto zullen de stekkers zijn die bij je externe powerknop zitten.

Klopt dit zover?

idd

Geplaatst:
3 minuten geleden, Calvus zei:

Mag ik even?

In geval je/hij gaat aansluiten  ... let wel op de + en - polen, dat ze op de juiste pinnetjes terechtkomen.
Normaal gezien staat dat aangegeven op de stekkertjes of de kabeltjes.

Sorry voor het inbreken!

Idd, daarom dat ik niet durf omdat hij niet van mij is, vroeger was dit allemaal veel simpeler en altijd aangegeven op moederbord zelf de benaming alsook de - en de + en nu niet. ( op bord bedoel ik dan alsook niet op de originele stekker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.