Ga naar inhoud

Logitech Tobo MK330: nieuwe dongle >> tabbladen ontbreken in het programma

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruikte dus dit tobo, maar na 13 jaar was het versleten en kocht ik eenzelfde tobo (Logitech MK330)

Als ik bij mijn vorig tobo naar muis- en toetsenbordinstellingen ging, kreeg ik dit scherm:  image.png.e97d0dd285f91b16a53aeb693ffb8c5f.png

met dus drie tabbladen.

vervang ik de oude dongle door die van het nieuwe tobo, dan krijg ik alleen  image.png.dba80476ca31a895bcc392bceb088ce3.png

en daarmee kan ik bv niet mijn extra-toetsen programmeren.

Steek ik beide dongles in, dan heb ik de drie tabbladen. Het schijnt hem dus in de dongle-zelf te zitten (klopt?)

VRAAG: (hoe) kan ik in mijn nieuwe tobo die drie tabbladen terug krijgen zonder dat ik mijn oude dongle ingeplugd moet laten?

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat er meer aan de hand is (register-tegenstrijdigheden??) want Logitech heeft ook een Unifying-app om meerdere muizen en tobo's aan te sluiten.

Als ik die app open, krijg ik dit:

image.png.9db74585112071958bab1e57b032a69b.png

terwijl nochtans mijn dongle ingeplugd is en ook werkt want mijn muis en tobo werken op dat ogenblik zoals het hoort.

Als het klopt wat de app zegt, dat er niets ingeplugd is, zou ik met beiden ook niet kunnen werken...

ik installeerde net ook de Logitech Options en toen deze opende kreeg ik dit te zien:

image.png.98ccbdc69c78a1c4552af3b2f14aeaff.png

Maar... ik kreeg ook de melding dat Logitech mijn locatiegegevens nodig had  - en die heb ik principieel (nog) niet laten doorgeven - zou dit ermee te maken kunnen hebben?

aangepast door Passer
Geplaatst:

Copilot vertelt dit:

Oudere versies van Logitech-toetsenborden zoals de MK330 hadden soms meer softwarematige configuratie-opties, vooral via de oudere Logitech SetPoint-software. Hier is wat er veranderd is:

🕰️ Vroeger: SetPoint-software

• SetPoint bood tabbladen voor het aanpassen van muisknoppen, functietoetsen en sneltoetsen.

• Je kon mediatoetsen herprogrammeren, muisgevoeligheid instellen en profielen maken.

• Deze software werkte goed met oudere versies van Windows (zoals Windows 7 en 8).

🚫 Nu: Beperkte ondersteuning

• Logitech heeft SetPoint grotendeels uitgefaseerd en ondersteunt het niet meer actief voor nieuwere systemen.

• De MK330 wordt niet ondersteund in Logi Options+, en Logitech biedt geen nieuwe software voor dit model.

🛠️ Wat kun je nog proberen?

• Als je een oudere pc hebt met Windows 7 of 8, kun je proberen Logitech SetPoint handmatig te installeren. Soms werkt het nog met de MK330.

Het lijkt dus dat nieuwe producten niet meer kunnen aangepast worden met die software.

De Unifying-app dient enkel om nog bijkomende Logitech-apparaten met dezelfde dongle te laten werken. Vandaar die laatste melding: er zijn geen nieuwe apparaten gevonden die nog kunnen verbonden worden, de muis en toetsenbord zijn het al.

Geplaatst: (aangepast)
41 minuten geleden, nokiaprox zei:

De Unifying-app dient enkel om nog bijkomende Logitech-apparaten met dezelfde dongle te laten werken. Vandaar die laatste melding: er zijn geen nieuwe apparaten gevonden die nog kunnen verbonden worden, de muis en toetsenbord zijn het al.

Ja, weet ik, maar ik wilde proberen met mijn oude dongle bij aan te koppelen - misschien geeft dat mijn twee tabbladen weer  (want die hebben enkele mogelijkheden)

even proberen ... en je (of Copilot? :) ) hebt gelijk: 'k heb mijn tweede ingeplugd en nu krijg ik wel 'volgende':

image.png.3986b8f80aa272f5ee65a88b1e39dd58.png

dank voor het meedenken Nokiaprox !  (nu even de rest uitproberen)

maar het brengt me niet verder: ik stuit op dit venster:

image.png.762e39f1f865af65ac5c04392ffe9eeb.png

maar vermits mijn muis en tobo al verbonden zijn, krijg ik de 'Volgende' natuurlijk niet ui-ge-greyed-out...

Goed, dan leer ik maar leven met de workaround van: heb ik die tabbladen eens nodig, dan plug ik mijn oude dongle maar weer even in.

aangepast door Passer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.