Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, kweezie wabbit zei:

Dat heb ik ook enkele malen gedaan en toen bleef die verifictievraag weg.

Ik heb verder nergens iets aangepast.

Ik heb dit ook geprobeerd maar die vraag bijft terugkomen. Ik heb één maal gehad dat de verificatirevraag niet opdook bij een van mijn twee hotmail adressen, maar de volgende keer was die daar weer.

Misschien moet ik nog wat langer geduld uitoefenen...

Geplaatst: (aangepast)

Microsoft formuleert het zo:

Wanneer je inlogt op je Hotmail-mailbox, log je eigenlijk in op je Microsoft-account. Hotmail is namelijk een van de e-maildiensten die onder Microsoft valt, net zoals Outlook.com, Live.com en MSN.

🔐 Wat betekent dit concreet?

• Eén gebruikersnaam en wachtwoord: Je gebruikt dezelfde inloggegevens (e-mailadres en wachtwoord) voor zowel je Hotmail-mailbox als andere Microsoft-diensten zoals OneDrive, Skype, Xbox, Office 365, enzovoort.
  • Centrale toegang: Zodra je bent ingelogd op je Microsoft-account, heb je toegang tot je e-mail én tot andere gekoppelde diensten.
  • Beveiliging: Microsoft biedt extra beveiligingsopties zoals tweestapsverificatie, die gelden voor je hele account—dus ook je mailbox.

🧠 Kleine nuance

Als je bijvoorbeeld alleen je mailbox opent via Outlook.com, lijkt het alsof je alleen inlogt op Hotmail. Maar achter de schermen ben je gewoon ingelogd op je volledige Microsoft-account.

🔐 Inloggen op je volledige Microsoft-account

Gebruik deze link om toegang te krijgen tot al je Microsoft-diensten (zoals OneDrive, Office, Xbox, enz.):

📬 Alleen je mailbox bekijken (Hotmail/Outlook)

Gebruik deze link als je enkel je e-mail wilt checken via Outlook.com:

Beide gebruiken dezelfde inloggegevens, maar de eerste geeft toegang tot je hele account, terwijl de tweede je rechtstreeks naar je inbox brengt.

Jij hebt 2 hotmail-adressen, dus heel waarschijnlijk ook 2 MS-accounts:

Bv. Adres1@hotmail.com met wachtwoord WW1 en een bijhorend account

en  Adres2@hotmail.com met wachtwoord WW2 ook gekoppeld aan een account

Wat je eerst kan doen is, zoals gewoonlijk, naar je mailbox Adres1@hotmail.com gaan, met wachtwoord WW1. Als je je moet verifiëren geef je het emailadres kw*****@yahoo.com op, controleer de code en geef die in. Of (eenvoudiger) klik op de link wachtwoord gebruiken, als die weergegeven wordt, zoals je zelf al gevonden hebt.

Vanuit je mailbox kan je naar je MS-account gaan:

klik helemaal rechtsboven op je profielfoto of initialen en kies "Mijn Microsoft-account" — je wordt doorgestuurd naar de accountbeheerpagina.

Ga op die pagina in het menu links naar Beveiliging. Je moet opnieuw je wachtwoord WW1 ingeven.

Rechtsboven staat verificatie in twee stappen. Als daar bijstaat ‘inschakelen’, dan is die verificatie uitgeschakeld en moet je niets doen. Staat daar ‘uitschakelen’, dan klik je daarop en moet je je opnieuw verifiëren met je email kw*****@yahoo.com . Op het volgende scherm kan je die verificatie beheren, zet die op uitgeschakeld.

Als  je die verificatie kon uitschakelen (of als die uitgeschakeld was), zou je in het vervolg moeten kunnen inloggen met enkel je wachtwoord.

Herhaal dit alles dan met het tweede adres Adres2@hotmail.com en gebruik nu WW2.

Opm. telkens je een venster tegenkomt om je te verifiëren, schakel je het selectievakje niet opnieuw vragen op dit apparaat in. Je moet dan wel een hele reeks cookies bewaren. Bij mij zijn dat:

cookies.png.ed42b243bddf3e09f7dc592e0d1d51f0.png

Als dit allemaal niet helpt, dan moet het zijn dat Microsoft de procedures aangepast heeft, hoewel IK nooit een verificatie moet uitvoeren.

Het is een heel lang verhaal geworden, dat ligt niet aan mij maar aan de complexiteit van Microsoft 🙄

aangepast door nokiaprox
Geplaatst:
Op 1/9/2025 om 18:54, nokiaprox zei:

Als daar bijstaat ‘inschakelen’, dan is die verificatie uitgeschakeld en moet je niets doen.

Bij mij staat 'inschakelen'. En toch blijft ik die verificatie krijgen.

...

Als dit allemaal niet helpt, dan moet het zijn dat Microsoft de procedures aangepast heeft, hoewel IK nooit een verificatie moet uitvoeren.

Gedurende tientallen jaren nooit verificatie gekregen. En nu sinds enkele weken plots wèl. Heb nochtans  nooit iets aan pc of instellingen gewijzigd. 

Het is een heel lang verhaal geworden, dat ligt niet aan mij maar aan de complexiteit van Microsoft 🙄

Toch dank voor je lange verhaal. Mijn probleem is nog niet opgelost, maar heb wel al een en ander bijgeleerd. 

Geplaatst:

Jammer dat je het niet kan oplossen.

k kan hier verder niet bij helpen, je hebt alles geprobeerd wat Microsoft als oplossing aangeeft.

Misschien leest er nog iemand mee die andere ideeën heeft ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.