Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het gebruik van de eid kaartlezer met Google Chrome werkt zoals het hoort met mijn eid of de eid van mijn vrouw.

eidgc.jpg.7a775288cdd569d6d8e314726f639454.jpg

In Firefox daarentegen werkt dit enkel met mijn eid. het gebruik van de eid van pijn vrouw geeft deze melding.

eidff.jpg.e85098dc0ee1fd3b69cd1d196da897d2.jpg

kan ik beide identiteitskaarten ook laten werken in Firefox ??

Geplaatst:

Klopt, maar met de eID viewer kan je controleren of FF de eID van je vrouw kan uitlezen. Aangezien het met jouw kaart wél lukt en met de hare níet, zou het wel eens kunnen dat FF problemen heeft om de certificaten van haar kaart te lezen. 

Geplaatst:

Met de eID viewer kan ik de eID van mijn vrouw perfect uitlezen. Maar bij aanmelden via Firefox (vb. Cozo of Mijn gezondheid.be of gelijk welke andere overheidsinstantie) krijg ik steeds de melding dat deze de Smartcard niet herkend.

Geplaatst:

1. Controleer of de eID-module goed is gekoppeld aan Firefox

Open Firefox. Ga naar de adresbalk en typ: about:preferences#privacy
Scroll naar Certificaten → klik op Beveiligingsapparaten….
Kijk of er een module staat zoals
“Belgium eID PKCS#11 module” of “beidpkcs11.dll”.

Als die er niet staat: Klik op Laden. Geef een naam, bijvoorbeeld Belgium eID.
Zoek dan naar het juiste bestand:
in Windows (64-bit): C:\Program Files (x86)\Belgium Identity Card\beidpkcs11.dll
in Windows (32-bit): C:\Program Files\Belgium Identity Card\beidpkcs11.dll
Klik op Openen, en herstart Firefox.

2 Controleer certificaten in Firefox
In hetzelfde venster (Certificaten beheren...) klik op het tabblad Jouw certificaten.
Kijk of jouw eID-certificaten (met je naam) zichtbaar zijn.
Zo niet: verwijder de eID, steek hem opnieuw in, en probeer opnieuw.

Geplaatst: (aangepast)

Probeer eerst eens de geschiedenis in FF te wissen:

Ga naar het menu, klik op 'Geschiedenis' en selecteer 'Recente geschiedenis wissen'.

Sluit Firefox volledig af en herstart de computer.

Probeer de kaart dan opnieuw. Lukt het nog niet, bekijk dan eens de oplossing op de eid-website:

https://eid.belgium.be/nl/faq/firefox-ik-kan-mij-niet-aanmelden-hoe-los-ik-dat-op#7496

Opm.: bij mij staat geen module 'Belgium eID PKCS#11 Module', maar wel ’64 bit pkcs11 module for accessing Belgian eID cards’ – de instructies op die site zijn blijkbaar verouderd.

Vermits het werkt met jouw eID-kaart, zal de software wel juist geïnstalleerd zijn, rest dan enkel de laatste optie:

U hebt bovenstaande stappen gevolgd en u krijgt nog steeds een foutmelding bij het aanmelden? Neem dan contact op met ons.

Edit: Ik zie dat Passer mij voor was :)

aangepast door nokiaprox

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.