Ga naar inhoud

Alternatief gezocht voor W95/98's ClipTray (Reskit programma)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In januari 2026 liep de licentieperiode voor Cliptray (W95/98/RESKIT) af. Als u het programma toch uitvoert, verschijnen er drie berichten; het eerste: "[Message Blaster Licensing Error] "Proeflicentie is verlopen. Neem contact op met WareWithAll, Inc. voor licentie-informatie" > klik op 'OK', "[MsgBlaster Licensing Error] Msgblaster is onjuist geïnstalleerd. Voer de installatie opnieuw uit" > klik op 'OK', "[ClipTray] "U beschikt niet over een geschikte licentie om deze functionaliteit te gebruiken".

ClipTray van W95/98 was vanaf 1996 onderdeel van de Tool Kit en werkte zonder dat een aparte licentie nodig was. Er was een vervaldatum van 30 jaar vermeld, maar deze was niet gepubliceerd, waardoor gebruikers in januari verrast waren. Maker WareWithAll, Inc. heeft de licentie tientallen jaren geleden beëindigd. Voor een gebruiker zou het het gemakkelijkst zijn om een vergelijkbaar programma aan te schaffen, maar ik kan geen dergelijk programma vinden. Ik weet niet hoe ik de licentiebeperking kan verwijderen of omzeilen. Cliptray werkt met MSGBLAST.OCX, een tool voor het maken van subklassen van besturingselementen in VB. Op VBForums plaatste iemand een bericht over dit licentieprobleem en kreeg als reactie: "Dit lijkt een bestand te zijn voor het maken van subklassen. Waarom heb je dat nodig? Gebruik een andere methode voor het maken van subklassen." Ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Send feedback

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.