Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk dat ik door mijn enthousiasme een miskoop heb gedaan
Een ssd externe van 128 tb was voor die prijs te mooi om waar te zijn,
Eerst werd die niet herkend, maar nu een letter gegeven, maar zodat ik wat foto's erop zet en weer opnieuw aansluis weer zoeken en letter geven.
Kan dit de prullenbak in?
image.png.c78c7a44417167b0520eb5cb209096c7.png

Geplaatst:
1 uur geleden, Cil zei:

Ik denk dat ik door mijn enthousiasme een miskoop heb gedaan

Dat denk ik ook, Cil...

Volgens mij bestaan externe SSD's met een capaciteit van 128 TB op dit moment nog niet. De grootste die ik nu tegenkom bij Tweakers hebben een opslagcapaciteit van 16 of 32 TB, en die kosten meer dan 4.000 euro: https://tweakers.net/externe-ssds/vergelijken/#filter:q1YqKMpMTvXNzFOyMtBRKi5ITXbLzClJLSpWsqpWMrEwNgPRuSBpJUMzAwMDPQMlHaXcxAog39gIwq-trQUA

. Ik ga ervanuit dat jij aanzienlijk minder hebt betaald voor deze nepper. Ik ben wel benieuwd wat jij betaald hebt. Misschien € 52,95 hier of nog minder, namelijk € 34,95 hier.

In beide gevallen zijn het neppers. Ik geef je de link naar een artikel op Tweakers dat specifiek over zulke neppers gaat: https://tweakers.net/reviews/10434/een-externe-ssd-van-60tb-voor-35-euro-het-kan-niet-op-aliexpress.html

Dat artikel is intussen een paar jaar oud, maar de inhoud is nog steeds geldig. 

Kortom, je hebt een miskoop gedaan en je kunt die externe SSD het beste weggooien, want het ding is niet betrouwbaar.

Geplaatst:

Ik had al zo'n vermoeden, Ik was een beetje te voorbarig met bestellen, maar kon niet meer terug, Website staat ook bekend als zeer onbetrouwbaar, Lijkt een Nederlandse website maar spullen komen uit China.
Na 8 weken eindelijk ontvangen, maar heb al door dat het bedrijf geen geld terug stort. Ik heb er inderdaad € 40,00 voor betaald.
Ze gaan de asbak in.
Bestaand er trouwens wel externe van meer dan 2 tb?

Geplaatst:

Ik gaf je in mijn vorige reactie een link naar de vergelijkingssite Tweakers. Hier komt hij nog een keer: https://tweakers.net/externe-ssds/vergelijken/#filter:q1YqKMpMTvXNzFOyMtBRKi5ITXbLzClJLSpWsqpWMrEwNgPRuSBpJUMzAwMDPQMlHaXcxAog39gIwq-trQUA

Dar zie je wat de huidige prijzen zijn voor SSD's met een grote opslagcapaciteit.

Voor particulieren is een SSD met een opslagcapaciteit van 32 TB momenteel het maximum. Daar betaal je € 11.399 voor.

Er bestaan nog grotere, maar die zijn niet voor particulieren. Wat dacht je van deze met een capaciteit van 122 TB: https://techpulse.be/nieuws/482245/grootste-ssd-ter-wereld-gelanceerd-met-capaciteit-van-122-tb/

Die kost dan € 12.399. Hij is bestemd voor datacenters.

Als € 12.399 de normale prijs is, dan is 40 euro echt veel te mooi om waar te zijn... ;)

Geplaatst:

Je kan beter - zoals Porrelaar ook aangeeft - eerst je licht eens gaan opsteken in de Pricewatch van Tweakers.

Je krijgt er ideeën mee, bij verschillende dingen staan ook nog eens reviews èn je kan vergelijken waar dingen op dat ogenblik het goedkoopst aan te kopen zijn.

'k Denk dat die Chinese site je bedankt voor de bijdrage van 40€ ...

Bedenk: 'als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook niet waar'...

Geplaatst:

het zal me geen 2e keer gebeuren in ieder geval.
Normaal gesproken bekijk altijd reviews voor ik online wat bestel, helaas deze keer niet. (stom,stom,stom)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.