Ga naar inhoud

W11 installeren zonder microsoft account

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Blijkbaar werkt de laatste (mij gekende) methode om Windows 11 te installeren zonder MS account niet meer (opdrachtprompt -> start ms-cxh:localonly + Enter).

Zou al zo zijn sinds een klein jaar.

Iemand die alsnog weet hoe de verplichte microsoft account te omzeilen? Liefst zonder een ISO bestand te moeten gebruiken.

Geplaatst:

Oeps... ik had er een workaround voor gevonden (clean install zonder MS-account)

maar hoorde van iemand dat -alhoewel die maar twee maand oud is - die ook al weer achterhaald is...

Geplaatst: (aangepast)

Ik had vorige week net hetzelfde probleem: op het moment dat je naar de opdrachtprompt wil gaan met de toetsencombinatie Shift + F10 (soms Shift + Fn +F10 , probeerde je dat ook?) reageert Windows niet op het toetsenbord.

Ik heb het opgelost op deze manier:

Installeer Windows gewoon mét een MS-account. (Als je niet teveel gegevens wil delen met MS, zou je een Fake-account kunnen aanmaken, maar sommige zaken komen ze toch te weten: Hardware, divers, locatie,…)

Na de installatie ontkoppel je zo vlug mogelijk OneDrive. Sommige persoonlijke mappen (Afbeeldingen, Documenten,… ) worden namelijk naar OneDrive verplaatst.

Maak dan een nieuw account aan. Geef geen e-mailadres in, maar klik op “Ik beschik niet over de aanmeldgegevens van deze persoon”. Ook in het volgende scherm géén e-mailadres, maar “Gebruiker zonder Microsoft-account toevoegen”. Je kan dan een accountnaam kiezen en al dan niet een wachtwoord.

Daarna geef je die gebruiker administratorrechten.

Meld af van het account waar je mee bezig bent en log opnieuw aan met het nieuwe account.

Kopieer alle persoonlijke bestanden van het oorspronkelijk account naar de juiste mappen van het nieuwe. Let daarbij vooral ook op de bestanden in OneDrive!

Daarna kan je het oorspronkelijke account van je PC verwijderen.

edit: ik zie net dat je diezelfde weg wil volgen :)

(omzetten naar een lokaal account lukte bij mij niet direct omdat sommige mappen al in OneDrive stonden, en ik dat niet wil gebruiken)

aangepast door nokiaprox
Geplaatst:

Ja, Shift + F10 opent de opdrachtprompt.... en reageert inderdaad niet op het toetsenbord.

Een nieuwe account aanmaken zonder e-mail adres gaat niet (meer), "ik beschik niet over de aanmeldgegevens..." komt niet tevoorschijn, de rest dus ook niet.

De OneDrive is leeg (bevat één map: documents, maar geen data)

Winver is 25H2.

Ik zit vast....

Geplaatst:

Microsoft maakt het steeds ingewikkelder.

Bij mij (Windows 11 25H2 build 26200.8037, wel de Pro-versie) lukt het nog altijd:

Instellingen > Accounts > Andere gebruikers > Account toevoegen :

Aanmeldgegevens.png.0b422c3376b03d297ebe3741cb786cd6.png

Ik heb dit vorige week nog kunnen doen. Zou het te maken hebben met de Pro-versie?

Ook op een oudere desktop (met Windows Home) werkt dit nog.

Als jij de Pro-versie hebt, probeer dan eerst BitLocker uit te schakelen.

Een andere oplossing kan ik niet meer bedenken...

Geplaatst:

Is inderdaad de Home versie, build is eveneens 26200.8037 (?), waar ik jouw scherm niet te zien krijg.

Ondertussen toch kunnen uitvogelen:

in CMD (als admin):

net.exe user “Gebruikersnaam” /add

net.exe localgroup “Administrators” “Gebruikersnaam” /add

cd OOBE

msoobe.exe && shutdown.exe -r

Het systeem herstart met de ingestelde Gebruikersnaam, oef!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.