Ga naar inhoud

Pictogrammen in Windows aanpassen/wijzigen

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Goede morgen.

even een vraagje over pictogrammen in Windows 10 mijn mappen zijn standaard met de opening aan de rechter kant  maar ik wil hem graag aan de boven kant hebben,

wie kan en wil mij helpen om uit te leggen hoe ik dit moet doen ben niet al te handig met dit soort dingen dus graag als het kan in Jip en Janneke taal.

alvast bedankt

de map die ik zoek staat niet in mijn systeem onder eigenschappen ander pictogram  %SystemRoot%\System32\SHELL32.dll 

aangepast door Passer
Geplaatst:

Peter 1958,

welkom op ons forum !

Wat bedoel je met 'met de opening aan de rechterkant' ?  

Maar misschien bedoel je gewoon dit:

klik links (= met je linkermuisknop) op een pictogram van je bureaublad,

hou je knop ingedrukt 

en beweeg je muis nu naar de plaats waar je de pictogram wil hebben

(heel dit gedoe noemt men 'verslepen' van een pictogram)

Staat hij op de goede plaats: laat je linkermuisknop dan los en je pictogram blijft staan waar je hem los liet.

Was het dit?

ps: gebruik je volgende keer eens punten en hoofdletters? Dat leest voor iedereen nog eens zo makkelijk !

Geplaatst:

Sorry zal proberen met punten en komma's te werken.

Maar ik bedoel de standaard map van Windows, staat vertikaal met de opening naar rechts, ik wil hem graag horizontaal met de opening naar boven. 

Of is dit alleen bij Windows 11 mogelijk?

En dan dat als standaard map invoeren.

Met vriendelijke groet 

Peter 17787511986446698727700331003077.thumb.jpg.f530cca79a8428ceebc9aad301a7fac4.jpg

Geplaatst:
2 uren geleden, Peter1958 zei:

Sorry zal proberen met punten en komma's te werken.

Dank je, het leest eens zo makkelijk!

Je wil ze dus 'in de lengte'

euh... heeft dat een bepaalde bedoeling of is het gewoon een soort gadget voor jou?

Nu: je kan in verkenner (1) rèchts op een map klikken > (ga daar naar) (2)Eigenschappen >(tabblad) (3)aanpassen > (klik op) (4)ander pictogram

image.png.65cbc884fe050b2317e632c863754872.png

Dan krijg je dit:

image.png.7286564b6fec1b5fd3ec57191016eb5d.png

wellicht staat er bij 5 al een en ander ingevuld en krijg je ook (bv) de pictogrammen zoals hier te zien.

Krijg je er te weinig te zien, dan kan je:

ofwel via Bladeren naar de map System32/Shell gaan en daar staan er een boel in waarvan je kan kiezen

(bemerk onderaan de schuifbalk - als je die versleept komen er nog een boel méér tevoorschijn

ofwel (al iets ingewikkelder) maak je voor jezelf ergens een map aan (die je vb iconen noemt) 

en ga je op het net op zoek naar een icoon dat je aan staat en je slaat dat dan op in die map van je.

Dan kan je via Bladeren naar die map gaan en er dat icoon aanklikken (kiezen)

Voor beide gevallen achteraf op OK drukken en je hebt je ander pictogram.

3 uren geleden, Peter1958 zei:

En dan dat als standaard map invoeren.

Je bedoelt: dat icoon als standaardicoon invoeren.

En dat zal (denk ik) ook wel 'ergens' kunnen maar dat weet ik niet zo op 1 2 3...

Wat denk je ervan?

Geplaatst:

Ik denk dat het te maken heeft met bepaalde mappen die een eigen pictogram krijgen in bepaalde gevallen

vb als je Thuis opent, krijg je de onderliggende mappen ervan te zien en die hebben een eigen icoon:

image.png.26c5c159089158126377bce9e5d8d18b.png

en ik denk dat Windows het bij dat soort mappen uitschakelde.

Probeer het maar eens bij een eigen-aangemaakte map.

(en eigenlijk is de 11 maar een variatie op de 10 en is het voor een groot gedeelte nog gewoon een (verbeterde) 10)

Geplaatst:

Passer

Dit is gelukt voor een paar mappen, weet nu hoe het werkt in ieder geval.

Iedereen die meegedacht heeft hartelijk dank.

Wat mij betreft afgesloten

Met vriendelijke groet,

Peter

• Passer wijzigde de titel naar Pictogrammen in Windows aanpassen/wijzigen
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.