Ga naar inhoud

Printer in netwerk plaatsen?


Junzo

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik heb een vraagje, zou het mogelijk zijn om mijn printer in mijn netwerk te plaatsen?

Mijn opstelling is als volgt:

Modem -> Switch

Switch -> Desktop (met printer)

Switch -> Draadloze Router (voor PS3 en laptop)

Vanuit de modem loopt dus een kabel naar een switch en vanuit de switch loopt er 1 kabel naar mijn desktop, en 1 kabel naar mijn draadloze router. Mijn draadloze router staat in verbinding met mijn PS3 en een laptop. Nu is de vraag of het mogelijk is om via de laptop gewoon te kunnen printen in plaats van steeds de bestanden te moeten doorsturen. Graag zou ik ook weten hoe (de desktop draait op Windows XP en de laptop op Windows Vista).

bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start

Printer en faxapparaten

ofwel naar configuratiescherm gaan en dan naar printer gaan.

Klik op een van de printer en met de rechtermuis op delen zetten. (of eigenschappen en dan op delen)

Vanuit de andere computer naar Printer en faxapparaten gaan en dan nieuwe printer installeren.

Zoek nu uw netwerkprinter

Windows zal even zoeken en dan kan u printers zien.

Klik op een van de printers.

Ga zo verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start

Printer en faxapparaten

ofwel naar configuratiescherm gaan en dan naar printer gaan.

Klik op een van de printer en met de rechtermuis op delen zetten. (of eigenschappen en dan op delen)

Vanuit de andere computer naar Printer en faxapparaten gaan en dan nieuwe printer installeren.

Zoek nu uw netwerkprinter

Windows zal even zoeken en dan kan u printers zien.

Klik op een van de printers.

Ga zo verder

Bedankt, ik zal het proberen en laten weten of het werkt ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kans is volgens mij klein dat dit gaat werken, aangezien de PC met printer in een heel ander netwerk ( rechtstreeks ip van modem ) dan de laptop ( ip van router ).

Ofwel plaats je de PC achter de router, ofwel koop je ipv een router een access point.

Een access point is hetzelfde als een router ( verzend het draadloos signaal ) maar dan met de rechtstreeks IP adressen van de modem uit.

mvg

m4TTi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan werken maar alle verkeer tussen de laptop en de printer zal over je internetverbinding gaan en 2 maal aan je datavolume worden toegevoegd; 1 x als upload van de laptop en 1 x als download voor de printer.

Best is om alle toestellen achter de router te zetten. Dan blijft het verkeer tussen die toestellen ook intern en heeft dit geen invloed op je datavolume.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie Wabbit,

De router is verbonden met switch en dan pas modem.

Dus is er geen internet geweest want Laptop gaat naar draadloos naar router, router verzend via kabel naar switch en switch verzend naar pc via kabel.

Bij ons is dat Modem, Draadloos router , draadloos router als access-point.

In zo'n geval is er ook geen sprake van internet.

Als Windows de printer ziet is dat netwerk anders dient je vpn bij te voegen en dan is er sprake van internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.