Ga naar inhoud

beschadigd: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM


kees

Aanbevolen berichten

hallo allemaal sins deze morgen heeft mijn vriendinhet volgende probleem

Windows XP kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

kom met cd niet verder dan blauw scherm met links boven windows setup dat s alles geen menu er zo onder ......wat nu ??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens microsoft moet je zo doen:

Mogelijkheid 1

Ga als volgt te werk om deel een uit te voeren:

  1. Plaats de Windows XP-opstartdiskette in het diskettestation of plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op.
    Selecteer eventuele vereiste opties voor het starten van de computer vanaf het cd-rom-station, als u hierom wordt gevraagd.
  2. Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
  3. Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
  4. Typ desgevraagd het Administrator-wachtwoord. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
  5. Typ de volgende regels op de opdrachtregel van de herstelconsole en druk na elke regel op ENTER:md tmp
    copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
    copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
    copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
    copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
    copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak
    delete c:\windows\system32\config\system
    delete c:\windows\system32\config\software
    delete c:\windows\system32\config\sam
    delete c:\windows\system32\config\security
    delete c:\windows\system32\config\default
    copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
    copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
    copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
    copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
    copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default
  6. Typ exit om de herstelconsole te sluiten. De computer wordt opnieuw opgestart.

Opmerking In deze procedure wordt ervan uitgegaan dat Windows XP is geïnstalleerd in de map C:\Windows. Wijzig C:\Windows in de juiste windows_map als dat een andere locatie is.

Mogelijkheid 2 en andere zie dit:

How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik plaats cd in de cdrom dan zoekt hy naar hardware config dan krijg ik bluaw scherm met links boven windows setup dat s alles geen menu voor herstel of wat dan ook verschilende cd geprobeert blijft het zelfde en nee geen hardware instaled afgelopen tijd ze heeft hem gewoon netjes afgsloten maar zie niet meer dan windows setup en daaronder blijft het blauw ???

---------- Post added at 09:02 ---------- Previous post was at 08:59 ----------

en ben verder geen pc man heb wel wat verstand ervan maar hier houd het op

voor even iedereen zegt cd erin ja ok maar dan moek ik wel bij windows setup een menu eronder krijgen zodat je ken kiezen wa je wilt niewe instal of repair .. das het probleem die fout ok zijn pc's die gebeuren waarom >??? heb al zoveel gezien met pc wat ze niet mogen doen en toch gebeurt .... want eninge wa ik ken bedenken is een floppy maken 98 erop en formtc en dan hopen dat windows daarna wel doorstart in de setup van de cd//

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met floppy met win98 formateren zal het niet lukken met NTFS want dan ziet win98 de c schijf niet.

Wat je wel kan doen is met win98 naar de cd gaan.

Dus d: of de station van de cdrom.

Als je niet meer weet dan zo:

d:

en dan typ je dir

u ziet dan de bestanden.

en zo verder gaan tot je de juiste station hebt.

Dan typ je setup.exe

Of

cd i386

enter

typ winnt.exe

De laatste is beter.

Dan kan je wel uw c: schijf formateren.

Ik zou volledig nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.