Ga naar inhoud

Dell 10v - Je mening versus desktop


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een desktop van Packard Bell. Vroeger had ik een laptop van Acer, maar echt goede ervaringen had ik daar niet mee. Nu, ik blijf gewoon mijn desktop houden maar wil nu graag een laptop voor in bed. Het nieuwe toestelletje van Dell lijkt me wel wat.

Ik gebruik een PC voor: surfen, bekijken van films en nieuws, YouTube clips, MIRC en Messenger, PDF files, beluisteren van muziek. Dat is het zowat, ik gebruik mijn PC niet voor zware grafische toepassingen zoals het spelen van spelletjes.

De Dell 10v zou dus gewoon voor thuis zijn. De geringe autonomie is dus, voor mij, van geen belang. Ik maak me vooral zorgen over geheugen, processor en grafische kaart. Mijn vraag: is deze nieuwe Dell beter/slechter dan mij huidige desktop waarvan ik vrij tevreden ben.

http://www1.euro.dell.com/be/nl/thui...=dhs&cs=bedhs1

Technische details Dell 10v:

Mini 10v:

Intel® AtomTM N270 (1,60 GHz/553 MHz FSB/512 KB L2-cache)

Mini 10 en Mini 10v:

1 GB, DDR2, 533 MHz

Mini 10v:

Geïntegreerde Intel® 945GSE UMA Graphics Media Accelerator

Mini 10v:

Glanzend 10,1-inch beeldscherm (1.024x576) WSVGA

Mini 10 en Mini 10v:

Luidsprekers: twee 1,0-watt luidsprekers

Microfoon: één geïntegreerde analoge microfoon

Mini 10v:

160 GB SATA HDD - 2,5 inch - 5.400 rpm

Draadloos

Mini 10 en Mini 10v:

Wi-Fi:

Dell 1397 WLAN 802.11g halve minikaart

Dell 1510 WLAN 802.11g/n minikaart

Mijn huidige desktop:

Packard Bell iStart 7005

Processor: Intel Pentium D 820 - 2x2.8 Ghz

Geheugen: 1 GB DDR2

Grafische kaart: ATI Radeon Xpress 1100 384MB HM

Het gaat me dus vooral over processor, geheugen en grafische kaart. Alle meningen zijn welkom. Alvast dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de cpu in je pc is ook niet echt high end... maar een desktop is over het algemeen beter in prestaties dan een laptop (uitzonderingen daargelaten) en al helemaal dan nettops.mini notebooks.

echter zal je voor normaal "kantoor" gebruik en wat filmpjes kijken perfect uit de voeten kunnen met de dell V10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist, mijn desktop (€550) is een goede twee jaar oud en was inderdaad niet hét van hét. Daarvoor had ik een Acer laptop (€900) en dat klereding ging al stuk na 1,5 jaar. Scherm stuk en voortdurend oververhitten en dan shutdown.

Enfin, ga die Dell 10v dan maar bestellen. Met €300 kan ik er mijn broek niet teveel aan scheuren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 300 euro is het een leuk ding ;-)

Maar die Atom (processor) is toch een stuk trager dan die in je desktop.

HD filmpjes op Youtube gaan daar moeilijk mee, eigen ervaring!

HD/YT met mijn desktop gaat wel, maar precies een paar seconden nodig om over te schakelen. Vaak zie ik geen verschil met het gewoon afspelen, maar misschien zijn het mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.