Ga naar inhoud

vraagje ivm combinatie mobo-proc-geheugen


Aanbevolen berichten

Beste

Ik moet een nieuw mobo kopen voor een al wat oudere pc.

de vorige opstelling was:

Intel Core 2 Duo E4500 (2.20GHz) S775 FSB800 2MB

MSI S775 P6N SLI-Fi

Sapphire Radeon 2600XT 256MB GDDR3 PCI-E

Apacer DDR2-800 PC6400 1024MB

Nu ga ik een nieuw mobo + geheugen aanschaffen en mss nog een graka.

Als ik een mobo aanschaf die respectievelijk een FSB van 1600Mhz haalt en DDR2 1200/1066/800/667 ondersteunt MAAR de processor zal ik houden en die heeft maar een FSB van 800 zoals je kan zien.

Is het dan niet overkill om geheugen te nemen met een Geheugensnelheid groter dan 800 Mhz?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

is het niet helemaal overkill om nieuw trager geheugen aan te schaffen?

gewoon houden zo :-) kan nooit kwaad

Nu is het 1 latje van 1Gb, ik zou dual-channel nemen en naar 4Gb gaan.

Ik zou toch wel eerst bekijken om uw computer te verkopen en een nieuwe kopen.

Uw videokaart is nogal laag.

512 mb is toch op heden een minimum.

Intel Core 2 Duo E7500 kost op dit ogenblik 125 euro.

Grafische kaart hebt je een redelijk goede voor 100 tot 150 euro.

Mobo is gesneuveld, dus niet verkopen. Ivm de videokaar, ik was ook van plan om te gaan naar een kaart van 1Gb of 512mb, voor een redelijke prijs.

Ik zou de processor wel durven overklokken (in de mate van het mogelijke, maar moet eerst nog wat research doen daarvoor:))

Dit had ik in gedachten:

=1&product[207512]=1&product[63197]=1"]Azerty Hardware

Maar ik blijf nog steeds bij de vraag of ik nu al dan niet bij 800Mhz zou blijven. Want het heeft geen zin als bv de processor maar 800Mhz (als dat wel afhankelijk is van elkaar) aankan en dan geheugen neem van hoger bijvoorbeeld. Dat is mijn grootste zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou persoonlijk ook meteen een nieuwe CPU kopen zoals hierboven vermeld een E7500 of een Q6600 deze dingen kosten dezer dagen ook niet meer zoveel ( e7500 is 125 euro en de q6600 is 200 euro) ,anders heb je een snel mobo, een snelle GPU, maar loopt je FSB de hele tijd achter, zeker in combinatie met DDR2-800, dus mijn mening koop ook ineens een nieuwe CPU.

Trouwens goede keuze van het mobo zeker qua chipset de P45 een van de betere voor de core2... families, veel beter dan de P31 serie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou momenteel voor een Gigabyte of Asus mobo gaan met de Intel P45 chipset op, een q6600 en een Nvidea 9600 GT OC of een Ati variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou momenteel voor een Gigabyte of Asus mobo gaan met de Intel P45 chipset op, een q6600 en een Nvidea 9600 GT OC of een Ati variant.

Q6600 zou ik nu zeker niet kopen. Kost veel te veel, kan je al veel beter voor halen.

Is er niemand die gewoon aan een Phenom II denkt?

Kost ongeveer evenveel, moederborden zijn niet duur, en gewoon DDR-800 geheugen.

Grafische kaart neem je dan een HD4770 of HD4850 vanwege de slechte leverbaarheid van de HD4770...

Dan ben je voor ongeveer 450 euro klaar, op voorwaarde dat je voeding het trekt...

Of wil je minder uitgeven?

Wat voor voeding heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja de q6600 is wel beter dan een Phenom II, maar ze zijn inderdaad wel goedkoper, ligt er natuurlijk ook aan voor wat je deze pc gaat gebruiken.

---------- Post added at 21:07 ---------- Previous post was at 20:59 ----------

een q6600 kost 200 euro

gigabyte ga-ep45-ds5 kost 165 euro

gigabyte nx96t1ghp kost 125 euro

corsair xms2 2 * 2 gb ddr800 kost 45 euro

IS een totaal van 535 euro, dus wel iets duurder dan de AMD-basis, maar zeker niet slechter, als je op deze Intel-Gigabyte-basis bouwt, kan je zeer makkelijk overclocken, je koopt een Zallmann-koeler van 35 euro en je zet de Q6600 in now-time op 3.00GHz en verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.