Ga naar inhoud

vraagje ivm combinatie mobo-proc-geheugen


Aanbevolen berichten

Een Phenom II 955 is wel sneller dan een Q6600 hoor!

Een PH II 955 staat ongeveer gelijk met een Q9550 van Intel.

Dus een Q6600 is nog wel wat trager dan een Q9550, een PH II is wel degelijk sneller!

De grafische kaart is een 9600GT, dat is ook weer trager dan een HD4850, dus wel iets trager. Zelfs een redelijk groot verschil hoor!

Voor de rest is het natuurlijk wel een goed systeem...

Mijn systeempje presteert over het algemeen dus wel beter als dat jij voorstelde ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

zullen we drizla niet een keuze laten maken voordat we hem dood gooien met configuraties? :-)

Vindt ik niet zo erg, terwijl jullie discussiëren over welk systeem nu beter performed, leer ik bij wat beter is en zo. Nu dit terzijde...

Eerst en vooral ff duidelijk stellen dat deze pc voor mijn ouders en mijn jongere broers is. Mijn ouders gaan niet veel meer doen of eens op internet zitten of office toepassingen gebruiken. Mijn broer daarintegen zou ook graag wel nog eens een spelletje spelen. Welk soort spelletjes varieert maar hoofdzakelijk speelt hij graag dingen zoals "need for speed" of mss een shooter, of anders een spel die zijn vrienden voorstellen. Als hij dat dan niet op hoogste settings kan spelen of in het geheel niet kan spelen dan moet hij zich daar maar bij neerleggen (want nu moet hij dat ook doen) of anders effe sponsoren zodat hij dat wel kan ;)

Dus ik dacht, nieuw mobo, beetje meer geheugen en een graka met meer geheugen zou voldoende moeten zijn. Ik persoonlijk zou ook onmiddelijk een nieuwe processor aanschaffen, maar dan gaat de prijs alweer serieus omhoog ook...

Dus dacht ik van iets rond de 150 euro is wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen al een antwoord gevonden op mijn eerstgestelde vraag. Nu ik toch bij aankoopadvies ben.

kan je mij vertellen of de ASUS EAH4650/DI/1GD2 - Grafische adapter - Radeon HD 4650 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB DDR2 beter is of mijn oude Sapphire Radeon 2600XT 256MB GDDR3 PCI-E . En als je eventueel een beter voorstel hebt voor graka voor ongeveer dezelfde prijsklasse...

Meer info over de:

*ASUS EAH4650/DI/1GD2 - Grafische adapter - Radeon HD 4650 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB DDR2

Asus Eah4650 Di 1gd2 Grafische Adapter Radeon Hd 4650 Pci Express 2 0 X16 1 Gb Ddr2 Digitale Visuele Interface Dvi :: Azerty Hardware

*Sapphire Radeon 2600XT 256MB GDDR3 PCI-E (wel niet zeker of de huidige een asus is, maar denk dat de specs wel hetzelfde blijven)

Asus Eah2600xt Htdp Grafisch :: Azerty Hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent zelf al op de goede weg!

Ik zou alleen juist iets meer uitgeven en voor een HD4670 te gaan.

Die presteren nog heel goed en zijn helemaal niet duur.

Deze zou ik nemen, ik hoop dat als de pc wat lawaai maakt je dat niet erg vind?

Deze koelers maken namelijk nogal wat lawaai, tijdens het gamen, gewoon gebruik internet enzo is die wel stil hoor ;-)

En dan 4GB RAm geheugen, ik heb wel sneller geheugen gekozen dan dat je moederbord aankan, maar dat is geen probleem.

Het trager geheugen was namelijk duurder...

Met de processor weet ik niet wat ik zou doen...

Nieuw moederbord is te duur, volgens mij is je CPU nog wel snel genoeg?

Zo'n traag beestje is het niet, of vind je hem te traag?

Hier kan je je systeem vinden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ik ben er uit denk ik. En nee de processor is niet te traag hoor. Kheb bij het monteren van het mobo zo'n monteer ding (waar je de schroefjes op draait om je mobo vast te draaien) teveel laten staan en daardoor is die scheef beginnen draaien. Hij valt soms plots uit enzo, en met dat ik zelf men nieuwe pc zal bestellen dacht ik van ondertussen die andere ook fixen.

/opgelost :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste,

Heropend wegens probleem met geheugen compatibiliteit.

Het mobo dat ik ga aanschaffen voor mijn ouders hun pc is de "ASRock P45DE". Ik weet niet of mijn geheugen zal passen op dit mobo. Kan iemand mij dat eens vertellen want ik vindt echt geen zekerheid, en wil dat wel alvorens ik het bestel...

oh ja alle geheugen dat op het mobo past vind je hier. Ik zoek gewoon redelijk geheugen van 4Gb (2 reepjes van 2 Gb in dual channel)

http://www.asrock.com/mb/memory/P45DE.pdf

Mijn huidige config is: =1&product[207512]=1"]Azerty Hardware

Alvast bedankt.

(als het niet past kan je mij dan geheugen aanduiden dat wel zeker zal passen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stegisoft: Waarom neem je zo'n snel geheugen? Dat is toch te snel, alleen als je wilt overklokken is dat echt handig.

Daarom kan je beter 800 Mhz nemen, dat is snel geheugen...

En dit staat op de site van Asrock:

Supports Dual Channel DDR2 1200/1066/800/667, 4 x DIMM slots, Max. capacity up to 16GB

Dus je kan wel gewoon 2GB latje erin steken.

Het geheugen zal wel passen enzo...

Maar het is van dat geheugen dat op 2.1V loopt, en sommige Asrock bordjes nemen dat niet zo goed.

Ook staat OCZ niet bekend vanwege hun compatibiliteit met moederborden...

Daarom kan je even goed dit nemen, dat is wel iets trager dan dat van OCZ.

Eigenlijk ga je dat gewoon niet merken, alleen in echte synthetische benchmarks ga je dat misschien een klein beetje merken.

Maar je zal wel geen wereldrecords SuperPi willen gaan draaien zeker? :D

En dit geheugen loopt gewoon op 1.8V, standaard en dat zal je moederbord wel gewoon nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.