Ga naar inhoud

Haperend geluid


raborin

Aanbevolen berichten

xD Hallo,

Mijn laptop geeft hortend,onstabiel dus,geluid;heeft waarschijnlijk iets te maken met zijn CPU-gedrag (taakbeheer),inderdaad,als ik muziek beluister terwijl ik eveneens het CPU in de gaten houd schiet dit plots de hoogte in en dán is het echt niet meer te doen...Misschien moet ik het een en ander verwijderen in de Processen,maar dewelke(??) zonder iets fout te doen,of/ook het Register eens opkuisen...?Iemand die al hetzefde heeft meegemaakt én de zaak heeft opgelost kan me graag wegwijs maken,

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Zet hier dat logje aan je volgende bericht.

Bij Vista moet je eerst met rechterknopmuis klikken op Hijackthis en run as administrator.

Het kan zijn dat het een andere probleem is zoals driver maar doe eerst bovenstaande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste Stegisoft,

'k geef toe dat het zeker geen 'snelbericht' is (door meerdere omstandigheden),gelieve me daarvoor te verontschuldigen.Heb gehandeld zoals U me hebt voorgeschreven en voeg het logje nu bij dit bericht...&...Ik ben je wel dank verschuldigd voor Uw dienstbaarheid en het geduld,

raborin

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst een vraagje : er zitten nogal wat onduidelijkheden (file missing) over je Nortonprogramma's in je HJT-log. Kan het dat je een oud Nortonproduct (misschien niet helemaal volgens de regeltjes van Symantec) onlangs vervangen hebt door Norton Internet Security ? En zo ja, heb je die NIS dan via CD of via download geïnstalleerd ?

Er zit verder wel een "beestje" in je log. Dit mag je zo aanpakken :

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Search

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O3 - Toolbar: BearShare MediaBar - {D3DEE18F-DB64-4BEB-9FF1-E1F0A5033E4A} - C:\Program Files\BearShare Applications\BearShare MediaBar\BearShareMediaBar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [icon] C:\WINDOWS\system32\drivers\Icon.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder). De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kape,

_eerst de antwoorden op het gevraagde:heb het vorige Norton-product vervangen door de nieuwste versie,t.t.z. 'Norton Internet security-Symantec 2009' d.m.v. download (verkregen via de e-services van Belgacom) op 29-6-07.

_Nu volgen de gevraagde bewerkingen...

N.B:misschien onvangt U dit alles twee maal (??),omdat mijn draadloos netwerk plots was uitgevallen als ik op de knop 'voorbeeld van bericht' klikte

mbam-log-2009-07-16 (18-45-02).txt

HijackThis.log 16-7-09.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps ... Malwarebytes heeft behoorlijk wat rommel van de PC verwijderd. Logisch gevolg : ook je logje van HiJackThis ziet er (bijna) goed uit. Hoe staat het nu met het geluid ? Want malware mag je nu wel zo goed als uitsluiten als oorzaak van dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

:argh: Beste Merel 496,

Ik laat nog iets horen voor wat betreft genoemd onderwerp,dat is iets verbetert (heb ook RegTool uitgeprobeerd).Na het opschonen met RegTool moet ik eigenlijk nu nog een schijfdefragmentatie uitvoeren (werd geraadzaam geacht),dus dat ga ik ook nog eens doen.Maar zoals ik al eerder zei,is het volgens mij niet enkel het geluid dat hapert,maar zowat alles,ja zelfs de cursor heeft geen regelmaat,het haperen treedt op van zodra de CPU ongeveer veertig percent bereikt.Eigenlijk vertel ik niets nieuws,tenzei over RegTool,zo liet ik nog eens iets van mij horen.

Beste Groeten,

raborin

Link naar reactie
Delen op andere sites

RegTool is niet meteen de beste keuze, zou je wel eens héééél veel rommel mee op de PC gehaald hebben. Beste even dit doen :

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!


  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.