Ga naar inhoud

[OPGELOST] AVI filmpjes doormailen


Vicky

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb met mijn fotoapparaat filmpjes gemaakt. Heb deze omgezet naar avi bestanden omdat ik eerst enkel geluid en geen beeld had. Ter info: ik werk met vista en de fimpjes staan opgeslagen in de windows movie maker en gewoon bij de afbeeldingen, als mail programma heb ik windows mail.

Telkens ik een filmpje wil versturen per email krijg ik de foutmelding 'data exceeded', ik veronderstel dat het te groot is om te mailen, het is 20MB. Hoe kan ik dit filpje nu kleiner maken om te kunnen e-mailen aub ?Heb ook al bij movie maker en dan extra-size files vergroot naar 23MB maar werkt niet.

Alvast bedankt voor de hulp

Vicky

Oja : de melding die ik krijg is :

Protocol: SMTP, Reactie van server: '552 5.2.3 DATA size exceeds maximum permitted', Poort: 25, Serverfout: 552, Foutnummer: 0x800CCC6D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw bestanden zijn te groot om door te mailen.

Wat u kan doen is dit:

Mogelijkheid 1

Met winrrar uw avi bestanden in stukken comprineren.

Dit kan je hier downloaden.

WinRAR Nederland

start de programma op.

Ga naar de map waar je avi bestand heb staan.

Klik erop.

Dan op Toevoegen klikken en rechts onderaan op Archief spiltsen

Geef de waarde 2000000 (2 met 6 nullen = 2 mb)

Nu kan u 10 keer een email verzenden van 2 mb.

Mogelijkheid 2

U kan in een keer uploaden naar bijvoorbeeld: RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting

U krijgt dan een adres waar men kan downloaden.

Er zijn nog veel mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossingen van stegisoft gaan wel werken maar deze vragen bijkomende acties van de bestemmeling. Voor zijn optie 1 heeft de bestemmeling ook winrar nodig om het originele bestand weer samen te stellen.

Probeer het eens op de volgende manier.

Open het bestand in movie maker en sla het op met een lagere bitrate en het bestand zal automatisch kleiner zijn.

Je kan ook de maximum grootte opgeven (in functie van wat je mail als maximum aanvaard) voor het bestand en movie maker gaat dan de bitrate aanpassen.

Bij een lagere bitrate heb je wel iets minder kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, alvast bedankt voor de reactie!

Ik heb het bestand in windows movie maker gezet maar hoe slaag ik het op met minder bitrate want dat vind ik niet ?

---------- Post added at 13:49 ---------- Previous post was at 13:49 ----------

Heb ook op mail gedrukt en daar de grootte aangepast van de maximum maar werkt ook niet...

---------- Post added at 13:51 ---------- Previous post was at 13:49 ----------

Heb een programma gedownload om te converteren maar het enige dat ik kan doen is op 'convert' klikken maar ik zie dan geen wijziging, dus hoe ik dat avi filmpje verander kan ik niet vinden...sorry ben een echte leek hierin

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, raar maar waar, had eerst de filmpjes omgezet van windows media player naar avi omdat ik geen beeld kreeg, nu heb ik ze terug verzet naar movie maker en nu krijg ik beeld én kan ik ze doorsturen (wel eerst opgeladen in de movie maker en van daaruit verstuurd) dus probleem opgelost ! Bedankt allemaal !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.