Ga naar inhoud

[OPGELOST] linksys wag160n ethernet kabel word niet gevonden


Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop, een pc (beiden vista) en een linksys wag160n. Ik heb dit

http://www.pc-helpforum.be/f184/opgelost-ethernetkabel-lijkt-niet-goed-te-15621/index2.html

topic al wel gelezen, maar mijn problemen waren niet opgelost na het volgen van de instructies.

Nu, ik heb de router dus netjes aangesloten op mijn pc, de cd gestart, maar bij stap 4 zegt hij dat de ethernetkabel niet goed is aangesloten, maar die steekt dus wel goed in. Ook is de poort/kabel niet defect, want mijn internet werkt wel met dezelfde kabel op een andere modem. Nu zou ik graag willen weten wat ik kan proberen zodat mijn internet al werkt via draad, en daarna zonder draad.

Ik heb de draad ook al eens op mijn laptop aangesloten, en toen werkte het internet wel even, maar opeens niet meer, en de cd geeft altijd een c++ error en valt uit, waardoor ik hem niet meer opnieuw kan instellen.

Wietse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vista of XP?

Kijk eens bij je apparaatbeheer en je nerwerkverbindingen (of netwerkcentrum) of de ethernet aansluiting niet is uitgeschakeld.

Probeer de andere LAN-poorten van de router.

Ga naar start - uitvoeren (voor XP) of zoeken (voor Vista) en typ cmd en klik OK

Typ dan in het zwarte venter ipconfig /all druk dan enter en post de resultaten in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het zelf al opgelost (na een hele dag sukkelen).

Mensen die dit probleem ook hebben:

-eerst de (gele) kabel op je laptop aansluiten

-de cd starten (op de laptop)

-instructies volgen tot je bij draadloos netwerk komt (je gegevens nog ingeven)

-hierna router (gele kabel) op je pc aansluiten

-hier cd starten

-instructies volgen, duidelijk naam + beveiligingssleutel kiezen

-op laptop verbinden met draadloos netwerk en sleutel ingeven

-genieten van een snelle internetverbinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.