Ga naar inhoud

windows opnieuw installeren


Aanbevolen berichten

Halo iedereen een vriend van heeft een probleem met zijn pc. Aangezien hij een hevige gamer is is dit niet zo prettig. Het zit hem namelijk bij het opstarten wanneer het logo van windows xp professional verschijnt met het schuifbalkje gaat alles goed maar daar achter komt er een blauw scherm en start de pc opnieuw op. Dit gebeurt de hele tijd een soort looping. Nu is mijn vraag kan ik windows xp home edition of vista installeren op deze pc zonder iets weg te doen. Moet ik dan nog iets anders installeren van drivers of kan ik gewoon de cd erinsteken en het besturingssysteem installeren???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnieuw installeren van Windows gaat alle data van de c:\ schijf verloren tenminst als je de windows in c:\ installeerd.

Maar wat voor foutcode geeft de blauwe scherm?

De kans op driver conflict is vrij groot.

Start de computer op en druk de hele tijd op F8 in veilig modus zonder netwerk en ga naar deze computer en klik op eigenschappen en dan hardware /apparatenbeheer

Zie je daar drivers met gele of rode tekens?

Werkt alles goed in veilig modus?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de computer op vanaf de installatiecd en ga naar de herstelconsole.

Typ dan chkdsk /r en druk enter.

Na de scan typ je fixboot en drukt op enter.

Als de fixboot is uitgevoerd, typ je fixmbr en drukt op enter.

Na de fixmbr typ je exit en drukt enter.

Installatiecd verwijderen en computer herstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.