Ga naar inhoud

[OPGELOST] Andere pc vinden in eigen huis


rogier

Aanbevolen berichten

Na dit zullen jullie wel weten dan ik als een olifant in een porceleinwinkel ben aangaande pc.

Ik heb mijn laptop beneden, en boven staat nog een pc waar een printer op is aangesloten.

Is er een mogelijkheid om vanaf mijn lap te printen op de printer aan de pc, zonder alles te moeten aansluiten.

Dat zal wel, maar hoe doe je dit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik in Google eens op "printer delen" ... en je zal ongetwijfeld een verhaal op maat vinden :-) Want het is natuurlijk afhankelijk van de configuratie (router, e.d.) en de O.S. die draaien op de verschillende computers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon printer delen aan de een kant en aan de andere kant printer toevoegen en windows laten zoeken.

Voorwaarde is wel dat je XP hebt (ook bij de andere indien XP) dan dient u naar netwerkverbindingen gaan en dan installeren en dan protocol en dan zie je IPX/SPX en die moet je selecteren.

Klik OK

Klik OK

Bij Vista hoeft je enkel de printer delen.

Je hoeft in de router niks te doen tenzij het om een netwerkprinter gaat maar in dit geval doe je dat niet via uw computer maar rechtstreeks met beiden PC / laptop.

Bij netwerkprinter dient u de mac-adres toe te voegen indien u reeds mac-adres van pc en laptop had toegevoegd anders niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de onvolledigheid.

De beide zijn XP, een aan de kabel en eentje draadloos met een router Dlink.

(Onderussen zijn er nog een vista pc en laptop bijgekomen, deze beide ook draadloos

maar die moeten voorlopig niet kunnen printen)

Wat een netwerkprinter is weet ik niet, maar het is een HP all in one inktjet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een netwerkprinter wil zeggen dat je uw printer deelt over het hele netwerk, dus alle computers bij u thuis.

Bij de XP met printer aan moet u dus in deze computer op Mijn Netwerklocaties klikken in het menu links. dan klikt u op Een thuisnetwerk of een klein bedrijfsnetwerk instellen. Volg verder de aanwijzingen van de wizard.

Ga dan in het configuratiescherm naar de printers en klik rechts op de printer die u wil delen en kies delen... Klik in het venster op Deze printer delen en geef hem een naam.

Ga bij de andere XP's hetzelfde doen behalve de printer die je niet moet delen, maar doe dit:

Ga in het configuratiescherm naar de printers. Kies een printer toevoegen. Kies voor een netwerkprinter. Kies een printer zoeken, en windows gaat heel het netwerk afzoeken naar printers. Kies hier je printer uit.

Bij de vista's is het ongeveer hetzelfde maar ik kan dit niet juist uitleggen omdat ik geen Vista heb. Andere mensen die Vista kennen zullen je dan verderhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb gedaan wat hier gezegd is, en plots was ik alle verbinding kwijt.

Geen probleem, zal werken met usbsticks?, moet dat maar af en toe doen, dus...heb genoeg van dat prutsen, 't is zoals ze zeggen , schoenmaker...

Maar toch bedankt voor jullie tijd en hulp hoor ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.