Ga naar inhoud

"Nieuwe" PC


Aanbevolen berichten

Heb me 5 dagen geleden nieuwe pc gekocht en al problemen!!

Valt soms ineens uit zonder enige aanleiding.

Zoals daarjuist: zat niemand bij pc en plots, poef, pc uit...

Probeer hem opnieuw op te starten: weer uit.

Derde keer was ok en nu weer wachten tot volgende keer zeker :bawling:

De ene keer start hij ook enorm rap op, de andere keer vrij traag...

Manmanman een nieuwe pc zou toch aangenaam werken moeten zijn, nee?!

Morgen ga ik al terug naar winkel maar vraag me echt af wat het probleem zou kunnen zijn. Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer gebeurt dit ?

Als je aan het gamen bent, of gewoon op als je gewoon aan het internetten bent ?

Is het de PC van het topic dat je gemaakt hebt bij Aan en Verkoopadvies ??

Die van azerty ? Misschien een virus-scan doen ? Kape en zo kunnen je misschien helpen d.m.v. HijackThis!.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet van Azerty. Ben met collega van mij pc gaan kopen omdat hij ook eentje moest hebben. (bij Alternate in Aartselaar)

Gewoon bij het opstarten of zoals de laatste keer stond hij gewoon aan zonder meer en viel plots gewoon uit. Zat zelfs niemand aan pc dus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan werkelijk aan vanalles liggen. Ik had het al voor doordat mijn grafische kaart kortsluiting gaf (ook gloednieuw) en ik had het ook al doordat de voeding eraan ging. De harde schijf heeft het ook eens geflikt dus het beste is inderdaad terug naar de winkel brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de oorzaak van het probleem kan zowat alles zijn. Er zijn een aantal zaken die je gewoon zelf kan testen. lukt dat niet dan zal je terugmoeten met je pc.

Geheugen kan je testen met gratis tooltje memtest86++

Hardeschijf kan je testen met tooltje dat je meestal op de website van de fabrikant kan downloaden (wd, seagate, samsung,...)

Daarnaast, kan je kijken of er geen componenten zijn die kortsluitingen maken. Zoals een grafische kaart die te kort op een andere kaart zit gemonteerd waardoor deze mekaar soms juist raken.

Je kan nagaan of alle kabeltjes goed vastzitten, moederbord voeding, hardeschijfvoeding, etc etc...

Als er een garantie verzegeling op je pc zit kan je beter niet te veel prutsen en dat ding best gewoon terugbrengen naar de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En juist de service kan bij Alternate België nogal een probleem zijn.

Ik heb er zelf genoeg ervaring mee gehad...

Is de pc door Alternate geassembleerd? Zij gebruiken namelijk nogal graag reeds gebruikte koelers.

Zodat de pc snel in elkaar zit en dat ze er niet meer naar hoeven te kijken, koelpasta was bij mij volledig hard en de koeler zat er een paar maand op.

Ik ben zelf 7 keer terug moeten gaan, en dan was het eindelijk (half) opgelost.

Ze hadden eigenlijk gewoon elk onderdeel vervangen (moederbord/grafische kaart/proc/voeding/ram)

En dan werkte alles weer, heeft 9 maand geduurd maar nu werkt de pc wel.

Ik zou direct terug gaan! Misschien wat dingen opschrijven, probleem beschrijven.

Ik denk zelf aan warmte of ram compactibiliteit.

Wat zijn de specificaties van je systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeacht natuurlijk dat ik met mijn nieuwe pc direct problemen heb, kan ik tot nu toe alleen maar positief zijn over de service van Alternate.

Zéér vriendelijk en directe omwisseling van mijn pc voorgesteld, moest er dan wel 2 weken op wachten.

Daarom laat ik hem gewoon maken. Zou het geheugen zijn denken ze op het eerste zicht en met mijn uitleg.

We zien wel verder...

Ik denk dat pc kopen ook beetje geluk hebben is. Is zo'n massaproductie dag van vandaag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat jij geluk hebt, bij mij waren ze ook vriendelijk hoor!

Niks tegen die mensen, alleen komen ze bij mij niet professioneel over.

Heb je die pc bij hen laten assembleren?

Dan moet je controleren op de achterkant van je pc of die stickers erop zitten als je de pc terug haalt van reparatie!

Als de stickers niet vervangen zijn, en dus verbroken zijn heb je geen garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.