Ga naar inhoud

Crash, gpu driver niet meer geïnstalleerd en dan steeds crashes


Aanbevolen berichten

hallo

ik was daarnet Planetside2 aan het spelen en opeens crashte mijn pc. ik kreeg een blauw scherm met witte lettertjes maar dat was zo snel weg dat ik niet kon lezen wat er stond. daarna startte mijn pc vanzelf opnieuw op. nadat hij terug was opgestart beweerde hij dat er geen driver voor de grafische kaard geïnstalleerd was. dus heb ik deze terug geïnstalleerd en terug opgestart. als hij terug aan het opstarten was gaf hij weer datzelfde blauwe scherm en hij werd weer gereset. hij vroeg dan of ik in veilige modus wou opstarten of normaal, dus ik nam zoals altijd normaal opstarten waarop hij weer hetzelfde blauwe scherm gaf en weer opnieuw opstartte. toen vroeg hij weer of ik in veilige modus wou opstarten of normaal en dan heb ik veilige modus gepakt en dat lukte wel.

kan iemand mij helpen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer nog eens, maar dan kiezen voor 'laatst bekende werkende configuratie'

helpt dat niet dan opstarten in veilige modus, videodrivers deïnstalleren, ccleaner register laten opruimen, wederom in vm opstarten en nieuwste drivers opnieuw installeren.

maar het kan natuurlijk ook dat je grafische kaart kapot is gespeeld, al acht ik die kans klein omdat ie wel in vm opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
maar het kan natuurlijk ook dat je grafische kaart kapot is gespeeld, al acht ik die kans klein omdat ie wel in vm opstart.
Het kan toch een defecte videokaart zijn want in veilige modus wordt de onboard grafische adpter gebruikt en niet de videokaart.

Start de pc op in veilige modus met netwerk.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.