Ga naar inhoud

documenten uit oude schijf (windows xp) halen die beveiligd zijn


marleen65

Aanbevolen berichten

Ik heb mij een nieuwe pc aangeschaft met windows 8.1. Nu heb ik mijn oude hdd uit mn kapotte pc gehaald en aangesloten op mn nieuwe pc met zo een kabel via usb.

Ik gebruik hem dus als externe schijf.

Ik probeer mijn documenten nu te kopieren maar ik krijg de melding dat ik niet gemachtigd ben.Mijn vorige pc werkte met xp en ik had er gebruikers op met wachtwoord.

Ik heb al geprobeerd om administator aan te vinken,maar dat lukt ook niet. Ik heb vernomen dat je die beveiliging kan omzeilen?

Kunnen jullie hulp bieden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik al gedaan, maar werkt niet, ik heb heel de map gecopieerd naar on nieuwe schijf, en nu kan ik niks openen! niks in Word en exell...in Word krijg ik code taal die ik niet kan veranderen en in Excel gaat het bestand gewoon niet open. dat ik Office 2007 gebruik en de documenten in een andere Office gemaakt zijn heeft er toch niet mee te maken. nu heb ik 10gb gecopieerd en kan niks gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt het ook niet als je in verkenner op je OUDE schijf RECHTS klikt, daar dan gaat naar Eigenschappen en daar het tabblad Beveiliging opent en dan - in zo'n venster dat je krijgt zoals stap 3 in de link van Clarkie - alles bij de linkerkolom (Allow) àànvinkt, dan eerst op OK drukken en het scherm verlaten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet alle mappen en bestanden op de oude schijf "overnemen" door jezelf eigenaar te maken.

Bij Win 7 klik je met rechts op de map en kies je voor eigenschappen.

Dan ga je naar de tab beveiliging en klik op geavanceeerd.

Ga naar de tab eigenaar en daar kan je via de knop bewerken de eigenaar aanpassen.

Kijk ook naar de optie "toepassen op alle submappen en bestanden" en vink deze aan.

Alle acties bevestigen en de vensters sluiten met OK.

Normaal heb je nu toegang tot de map op de oude schijf.

Je moet dit doen voor elke map die rechtstreeks op de C staat.

Misschien gaat bij Win 8.1 iets anders maar dat kan clarkie waarschijnlijk uitleggen; die heeft win 8 en ik niet :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik met de rechtermuisknop op een map of bestand dat je wil overzetten en kies eigenschappen-> tabblad beveiliging.

Maak er dan een printscreen van en plaats die in je volgende bericht.

Hoe je een printscreen kan maken in Windows 8 lees je hier ( klik erop), hoe je die afbeelding in je volgend bericht kan plaatsen hier.

Klik ook in het tabblad beveiliging op geavanceerd en maak er ook een printscreen van die je ook in het volgende bericht plaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.