Ga naar inhoud

Acer Aspire, niet opstarten, niet draadloos


Aanbevolen berichten

Beste,

Afgelopen vrijdag wilde ik op internet gaan en ineens brandde het draadloze lan knopje niet meer. Van alles geprobeerd maar ook in apparaatbeheer was de netwerkadapter niet meer te vinden.Voorheen als ik het draadloze lan knopje indrukte kreeg je de melding "draadloze lan opgeheven of toegestaan " nu krijg ik de melding " geen draadloos apparaat". Ik heb m'n laptop laten na kijken bij een hobby-zaakje en zij kwamen tot de conclusie dat het de interne netwerkadapter kapot was en kwamen met de goedkope oplossing van een usb adapter. Prima, werkt gewoon weer hetzelfde alleen hangt er nu een ding aan de zijkant.

Later die avond wil ik de laptop uit de stand-by modus halen maar er gebeurt niks. Aan/uit knopje gaat wel branden maar verder geen activiteit hoorbaar en ook het scherm blijft zwart. Ik druk de aan/uit knopt 5 sec in en hij sluit af. Weer aan, maar weer gebeurt er niks. Dit herhaal ik een paar keer en besluit het dan maar even te laten voor wat het is. Misschien door de warmte oververhit geraakt? Ik haal het netstroom er af en een uur later weer er in en toen deed hij het weer! Hij wordt wel erg snel warm maar misschien komt dat ook door de tropische temperaturen van de afgelopen dag.

Gister zette ik de laptop aan en dat ging zonder problemen. Ook begon ineens weer het draadloze lan knopje te flikkeren! Dus ook die werkte weer, vreemd toch? Bij apparaatbeheer stond hij er ook weer tussen (broadcom 802.11g). Werkte weer allemaal naar behoren dus ik opgelucht. Tot dat ik de laptop dichtklapte en hem later weer uit de stand-by wilde halen. Weer wil hij niet aan gaan. Later weer wel dus heb hem maar niet meer uit gezet uit voorzorg, maar hij is loeiheet. Ook brandt het draadloze lan knopje niet meer en geeft hij weer de melding "geen draadloos apparaat". Dus nu internet ik weer met de usb adapter. Overigens staat de broadcom nu wel bij apparaatbeheer maar met de melding dat hij niet genoeg vrije bronnen heeft kunnen gebruiken en dat het stuurprogramma niet kan worden bijgewerkt.

Lang verhaal geworden sorry.

Even de feiten:

Acer Aspire 9300 van bijna 4 jaar oud, nooit problemen mee gehad. Nu af en toe niet willen opstarten en op goed geluk een draadloos apparaat.

Hopelijk is hij te maken en anders moet ik misschien maar een nieuwe kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu usb draadloos netwerk.

Met zoiets is mee te leven.

Het mag ook op een usb hub aangesloten.

Ik zou eens in de apparatenbeheer de netwerkkaarten die je niet meer nodig hebt uitschakelen zodat uw laptop niet meer belast wordt.

Dus enkel usb netwerkkaart gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een logje gemaakt worden van uw systeem.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien,copieer nu die link en plak die in uw volgende bericht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb een Acer aspire 7520 en die wil soms ook niet opstarten. Met de stroomkabel erin start hij niet, als je die eruithaalt en dus op de batterij start, doet ie het wel. Dit is natuurlijk al vreemd, maar wat moet ik als er een stroomstoring is geweest en dus mijn al gammele batterij helemaal leeg is?

Hij doet nou helemaal niets, er brand geen enkel lampje. Ik heb een nieuwe batterij besteld, ok, maar stel dat die ook nog geen lading heeft, wat dan?

Weet iemand wat het iritante geheim van de Acer laptop is? Kan dit verholpen worden?

Soms staat ie ook in de slaapstand, maar toch wordt ie heet; te heet naar mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.