Ga naar inhoud

mani88

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop van Acer en daarbij is een "Acer ePerformance Management".

Hierbij kan ik bij Memory Optimization de optie Enable Scheduled Optimization every 5 minutes aanvinken. Weet iemand wat deze optie precies inhoud? En is het aan te raden om dit aan te vinken?

Bij Speed Optimization kan ik Turbo Startup en Turbo Shutdown aanvinken. Wat houdt dit precies in? En is het aan te raden om dit aan te vinken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

optimization van je geheugen bekijkt hij alles wat in het ram zit & checkt hij ff of dat wel nog nodig is. Vaak blijft er wat in het ram hangen als je een programma sluit, dergelijke zaken haalt hij er dus uit.

Als je een recent toestel hebt zou ik dat zeker niet gebruiken, mijn ervaring is dat al die memory optimization tools gewoon rommel zijn die je pc nog meer gaan vertragen. Elke 5 minuten gaat je pc namelijk zijn volledige ram beginnen bekijken, wat dus elke 5 minuten toch wel wat werk is voor de pc. Verder gebruikt dat programma zelf ook ram geheugen... nut is er dus volledig af.

Dat zijn gewoon van die standaard meegeleverde rommelprogrammatjes die geen nut hebben buiten het wat vervuilen van je systeem :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.