Ga naar inhoud

Laptop voor Lightroom en Photoshop


Jasper

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Forumleden, 

 

Voor mijn fotografie hobby ben ik opzoek naar een Laptop die ik kan gebruiken voor Lightroom en Photoshop. 

 

  • Waarvoor heb je een laptop nodig? - Lightroom, Photoshop en uiteraard de standaard (browsen, mailen, Excel, Word, Etc.)
  • Wat is mijn budget? - Ik hoop rond de €1500 te blijven. Indien aan te raden kan het budget omhoog. 
  • Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? - Geen voorkeur voor een bepaald merk. Voor mijn werk gebruik ik een HP. Ik heb geen ervaring met Apple en ben dus huiverig om een macbook aan te schaffen. Indien dit echt veel beter is hoor ik het graag. 
  • Heb ik al die nieuwe functies nodig? - 2 in 1 is niet nodig. Het gaat er om dat de laptop de foto's snel verwerkt/aanpast. Tevens zal er genoeg opslagruimte moeten zijn. En de schermkwaliteit is uiteraard belangrijk om de foto's goed weer te geven. 
  • Welke schermgrootte heb ik in gedachten?  Mijn voorkeur ligt rond de 15 inch. Voor mijn werk heb ik een 17 inch laptop. Deze is vrij groot en vooral ook zwaar. Ik wil de laptop namelijk ook mee kunnen nemen op reis etc. 
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - In de toekomst wil ik een 4K scherm kopen voor thuis. Deze wil ik dan gebruiken als hoofdscherm voor de laptop. Dit scherm moet dan goed geschikt zijn voor fotoweergave. (kleurecht)
  • Heb ik nog overige specifieke wensen? - Omdat de laptop veel mee zal gaan op trips is gewicht belangrijk. De laptop die ik voor het werk gebruik gaat maar maximaal 2 uur mee op zijn accu. Dit zie ik graag langer. Tevens zoek ik een laptop die een aantal jaar mee zal kunnen gaan. Liever nu wat duurder maar meer kwaliteit. 
  • Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - Ik woon in Nederland. 

 

Ik hoor graag van jullie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Jasper zei:

In de reacties die ik online kan vinden spreken ze van veel problemen. Lijkt me dus misschien niet de juiste laptop

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Dasle zei:

De Dell XPS 15 inch laptop die je vermelde kost momenteel 2250€ en je hebt ongeveer een budget van 1500€ maar indien gewenst mag dat hoger zijn.

Je hebt een voorkeur voor een 15 inch scherm, zou een 14 inch scherm ook mogen?

14 inch is ook wel oké. En het budget is rekbaar. Geef liever nu meer uit om de komende jaren weer verder te kunnen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat onderstaande wel eens iets voor jou kan zijn, enkel heb ik het idee als ik de erg smalle rand rand het scherm zie dat ik me afvraag waar ze de webcam gelaten hebben.

Dit is trouwens wel een 15 inch Full HD IPS scherm

https://azerty.nl/product/asus/4416539/rog-strix-scar-15-g533qr-hf004t-laptop-15-6-full-hd-ips-300hz

 

Zal eens kijken of ik al reviews van deze kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heeft de laptop die ik hier boven vermeld heb idd geen webcam. Heeft  IPS  scherm maar denk wel dat dit voor foto bewerking beter is voor een betere kleurweergave.

 

Hier nog een andere laptop -> https://www.megekko.nl/product/0/285272/Asus-ROG-GA401IV-HA116T-Gaming-laptop?r=tweakers.net&utm_source=tweakers.net&utm_medium=cpc

Deze is 14 inch en heeft wel een IPS scherm met 2560 x 1440p

 

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.