Ga naar inhoud

Vista herinstalleren


Mr.Tipp-Ex

Aanbevolen berichten

Mijn pc is een tijdje geleden gecrasht, nu kan ik wel terug aanmelden en programma's normaal gebruiken, toch is mijn OS (vista) beschadigd, bv ouderlijk toezicht, dat openend gwn niet meer, systeemherstel, help en apparaatbeheer geven allemaal error.

Dus zou ik vista opnieuw willen installeren, schijf formatteren en opnieuw installeren mag ook. Het probleem is,, ik weet niet goed hoe ik dit moet doen.

Ik heb al wat gelezen over een 'recovery' disk, maar ik denk niet dat ik dat heb. Ik heb wel nog de installatie cd van vista. Maar via die cd kan ik precies enkel vista nog eens naast mijn nu bestaand OS installeren, wat niet echt de bedoeling is.

Ik wil dus gwn mijn vista herstellen of herinstalleren.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het best doe??

mvg. Andreas

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat wil je juist doen?

Windows vista opnieuw installeren, dus je harde schijf wissen?

via de installatie cd van windows kan je perfect een nieuwe install doen.

weet je niet zeker hoe het moet? op internet vindt je heel wat tekst hoe het moet.

op www.schonepc.nl [4] staat alles mooi uitgelegt.

print de tekst die je nodig hebt uit zodat je een stappenplan hebt.

indien je pc het nog toelaat maak dan eerst van alle belangrijke zaken een backup.

zoals je contactpersonen van je mailprogramma, je favorieten in je browser, je foto's en andere bestanden, enz.....

als je windows geïnstalleerd hebt en je andere software maak dan zeker een image.

heb je dan nog eens problemen zet je gewoon die image terug.

gaat veel sneller dan alles opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat wil je juist doen?

Windows vista opnieuw installeren, dus je harde schijf wissen?

Eigenlijk wou ik eerst vista gewoon herstellen, nu heb ik zelf nog wat gezocht op site van microsoft en nu heb ik al eens vista kunnen booten van de installatie cd. wat al heel wat duidelijk voor mij maakt,, nu ging ik 1st naar herstellen maar daar krijg ik bij opstartherstel & systeemherstel allebei error. dus zal ik wel moeten herinstalleren, maar daarvoor moet ik dan idd nog wat bestanden back-uppen en ik ga daar morgen tijd voor maken.

Nu doe ik best direct installeren of eerst bij driver opties schijf formaterren? of wordt de HD al automatisch volledig geformatteerd bij (her)installatie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de installatie van windows 7 uitvoert dan kom je op een gegeven moment toch op een scherm waar 2 keuzes staan meer bepaald Upgrade en Custom.

Selecteer daar Custom.(zie afbeelding)

post-8298-1417704227,7667_thumb.jpg

Eens Custom geselecteerd dan krijg je een nieuw scherm zoals onderstaande afbeelding.

Selecteer daar uw c:\ schijf en klik vervolgens op Drive Options.

post-8298-1417704227,8077_thumb.jpg

Nu krijg je onderstaande scherm te zien en ook daar selecteer je weer je c:\ schijf en klik je vervolgens op Format.

post-8298-1417704227,846_thumb.jpg

Nu zal de HD geformateerd worden en daarna kun je gewoon verder met je installatie op die HD.

Bovenstaande is wel voor Windows7 maar volgens mij is dit gelijkaardig voor Vista.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.