Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag mensen,

Vanaf gisteren start mijn computer niet meer op ( windows xp )

Er staat NTLDR mist, ik heb op de forums naar oplossingen gezocht en die heb ik gevonden

Maar ik heb een vraag

Als ik windows herstel gaan mijn bestanden op data c dan verloren? fotos,videos,etc

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorgt dat in de bios dat de cdrom als eerste schijf is ingesteld.

Nu krijg je, als het goed is bij het opstarten wel te zien "Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten..." en klik ergens op uw toets.

Dit zal even duren.

Duw hier op "R". Even later krijg je de keuze tussen de verschillende windows installaties die op die computer staan, meestal is dit er maar een. Kies de juiste (staan benoemd met een cijfer),

meestal is dat "1" -> enter. Voer indien gevraagd nog het administrator wachtwoord in.

Vervolgens krijg je een opdrachtprompt waar je commando's kan intypen. Type daar de volgende commando's in:

copy D:\i386\NTLDR C:\

(waarbij "D:\" de stationletter van je CD/DVD station is)

fixboot

fixmbr

(bevestig met Y of J)

chkdsk /r

(Dit kan enige tijd duren!)

reboot of exit om je computer terug op te starten

Er wordt niks verwijdert van de computer maar het is en blijft verstandig om een backup te maken van uw foto's enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorgt dat in de bios dat de cdrom als eerste schijf is ingesteld.

Nu krijg je, als het goed is bij het opstarten wel te zien "Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten..." en klik ergens op uw toets.

Dit zal even duren.

Duw hier op "R". Even later krijg je de keuze tussen de verschillende windows installaties die op die computer staan, meestal is dit er maar een. Kies de juiste (staan benoemd met een cijfer),

meestal is dat "1" -> enter. Voer indien gevraagd nog het administrator wachtwoord in.

Vervolgens krijg je een opdrachtprompt waar je commando's kan intypen. Type daar de volgende commando's in:

copy D:\i386\NTLDR C:\

(waarbij "D:\" de stationletter van je CD/DVD station is)

fixboot

fixmbr

(bevestig met Y of J)

chkdsk /r

(Dit kan enige tijd duren!)

reboot of exit om je computer terug op te starten

Er wordt niks verwijdert van de computer maar het is en blijft verstandig om een backup te maken van uw foto's enz.

Het probleem is : ik heb de xp cd niet meer,maar ik heb wel de windows 7 cd zou het ook daarmee lukken?

En ik kan geen backupmaken van mijn bestanden want hij start niet op ;o

Maar hartelijk bedankt voor de uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.