Ga naar inhoud

Google chrome : uw profiel kan niet correct worden geopend.


Aanbevolen berichten

Bovenstaande foutmelding kreeg ik een aantal dagen geleden telkens wanneer ik een nieuwe pagina wou openen/een link bekijken enz...

Googelend vond ik dat ik het probleem mogelijks kon oplossen door mijn profiel opnieuw in te stellen. (google support).

Ik heb de aanwijzingen stap voor stap gevolgd....het probleem leek opgelost....

tot de volgende morgen : het probleem was er terug.

Een kennis zei me : 'verwijder google chrome...dan ben je zeker van het probleem van af. En gebruik Internet Explorer'.

Zo gebeurde....

Helaas...er kwamen nieuwe problemen.

-foto's bekijken die op de Pc waren opgeslagen kan niet meer.

-Een nieuw bericht plaatsen in mijn Blog (Blogger) evenmin.

-Mijn partner die de mails leest in Microsoft outlook kan geen enkele link in de maisl openen. de foutmelding luidt : 'deze bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder'.

Mijn vragen :

1. Zijn al die problemen het gevolg van het profielprobleem bij google chrome ?

2. Kan ik zélf (met mijn bescheiden kennis) hier iets van oplossen ? Of moet ik wachten toto onze verkoper/technieker eind van de maand uit vakantie komt ?

3. Klopt het dat Blogger en Internet Explorer weinig compatibel zijn ? En kies ik dan beter voor Firefox ? of kom ik dan van de regen in de drop ?

Alvast bedankt om mijn probleem even te willen bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spring er zo maar even tussen.

Dat probleem van "Uw profiel kan niet worden geladen" is momenteel een hot Item.

Sommige denken dat het te maken heeft met AVG.

Zelf denk ik meer dat het een bug in Chrome is daar sommige het kunnen oplossen door een nieuwe gebruiker aan te maken.

Dit is iets specifieks van Chrome Zie: chrome://chrome/settings/ Nieuwe gebruiker toevoegen.

Zou je mij voor mijn speurtocht het volgende kunnen vertellen:

  1. Sinds wanneer gebruikte je Chrome (ongeveer),
  2. Wanneer begon de ellende,
  3. Heb je Vista,
  4. Gebruik je AVG,
  5. Ooit AVG toolbar geïnstalleerd ?

Zelf denk ik dat Chrome je IExplorer gemold heeft.

Heb ooit IE9 moeten verwijderen om de zelfde reden.

Mocht er iets uit het hijackthis verhaal komen, dan komen we er misschien achter waarom het slechts bij een beperkte groep gebruikers voor komt.

Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik mijn vraag/jullie reactie en aanpak even in de wachtrij zetten ?

Het profielprobleem is inderdaad een hot item.

Ik had het terloops vermeld op een hobbyforum waarop ik heel regelmatig meeschrijf.

Ik was er niet de enige met het probleem.

Gisteren stond daar een vermelding dat bij iemand het probleem opgelost was.

daarom heb ik Google Chrome opnieuw geïnstalleerd.

En jawel : het profielprobleem + de daaruit volgende moeilijkheden lijken allemaal opgelost.

Ik hou dit wel in het oog !

Een Hijackthislog heb ik nog niet gemaakt.

Ik weet niet precies te zeggen sinds wanneer ik Chrome gebruik.

De problemen zijn recent . Ze begonnen rond 3 juli.

Ik heb geen Vista/gebruik(te) geen AVG.

Voorlopig zijn de problemen wel opgelost.

is een Hijackthis nog nuttig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik gebruik Chrome al van in den beginne (hoe lang bestaat dit al...?) Voorheen nooit problemen gehad.

Ik gebruik AVG als virusdetectie maar ook AVG tune up om de zaak draaiende te houden (en ik vermoed dat die er wel eens voor iets zou kunnen tussenzitten...) Mijn systeem draait nog onder XP(sp3) en ben daar eigenlijk vrij content mee.

De Avg toolbar gebruik ik niet en mijn probleem begon een dikke week terug.

Voorlopig lijkt het allemaal opgelost. Ik vermoed dat onze vriend Kape wel weet in welke hoek er moet gezocht worden aangezien mijn probleem met zijn hulp naar de eeuwige jachtvelden lijkt verbannen...(waarvoor nogmaals dank!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je probleem is opgelost, hoef je uiteraard geen log van HijackThis meer te plaatsen. Tenzij je een standaardcontroler ervan zou willen. Maar daar mag je zelf over beslissen.

Wil je dit niet echt, dan mag je hieronder op "markeer als opgelost" tokkelen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bluefoxamazone

Kan even dat draadje waarin kape jou hielp niet vinden.

Maar jij stelt dus dat je AVG hebt (een betaalde of gratis?) en dat bij jou ook het profiel corrupt was, maar dat nu alles weer goed is. Heb je alleen Default ge renamed of ook opnieuw geïnstalleerd.

Er is niks mis met XP hoor, alleen de support komt te vervallen. Kan je overigens Win7 van harte aanbevelen.

Installeren is een eitje en bij mij is hij erg stabiel en vergt eigenlijk geen onderhoud.

Mogelijk dat de recente update van Chrome het probleem heeft opgelost.

Voor een blik op de verschillende ideeën zie: https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome-nl/1X9eoPrt1ak

Noot mocht u daar kijken: JVApen is een linux gebruiker met veel kennis van Chrome. Denk dat hij wel iets heeft aan feedback van mensen die AVG gebruiken. Denk zelf dat als het met AVG te maken had, veel meer mensen er last van zouden hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.