Ga naar inhoud

Laptop en internet via electriciteit


kristof28

Aanbevolen berichten

Je kan inderdaad met elk laptop via elektriciteitnetwerk op internet.

Daarbij mag je combineren met draadloos router of wat dan ook.

Maar er is wel beperking tot 8 stations.

De laptop moet enkel lan-netwerkkabel hebben en dus met draad aansluiten.

Maar via stopkontakt is vrij duur in verhouding.

Maar normaal gezien heeft ieder laptop een draadloos netwerkkaart

Waarom kies je niet voor draadloos router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je.

Ik heb een b-box 2 maar ik heb mijn internet voor mijn dekstop pc aangesloten via het internet. Is gewoonweg heel gemakkelijk en je zit zonder stralingen.

Nu ben ik van plan om mij een laptop te kopen. Dus wil ik nog zo een devolo kopen om in huis of buiten in de tuin op het internet te gaan. (heb daar stopcontacten genoeg rond vijver en tuinhuis enz enz)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel niet zo dat zo zomaar overal in de stopcontact kan steken waar je wilt.

Veel hangt af van uw elektriciteitschema.

Hebt je gewone 2 fase electriciteit en geen drie fase dan is de kans groter dat het overal werkt.

Bij drie fase is dat wat anders.

Of het veiliger is heb ik sterke twijfels over en hiermee bedoeld ik met inbreken vanuit internet.

Zelf heb ik geen ervaring met Devolo.

Wel met powerline (Telenet), Linksys en Belkin.

Bij develo kan je ook draadloos via stopcontact gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahzo.

Ja, als ik mijn laptop heb zal ik het vrij vlug weten waar ik op het internet kan en waar niet.

Bwo, ik zet er gewoon de nieuwe norton 2011 op en dat zal voor de meeste dingens wel genoeg zijn zekers. :-)

En ik woon in een vrijstaand huis. Dus geen appartement ofzo. En het internet gaat zowiezo s'avonds toch volledig uit.

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.