Ga naar inhoud

Java installeren lukt niet


Aanbevolen berichten

Ik gebruik Google Chrome. Op bepaalde pagina's krijg ik telkens de mededeling: "De plugin Java is vereist voor het weergeven van enkele elementen op deze pagina

Ik heb dan op de website van Java.com gecontroleerd of ik Java had en blijkbaar was dit niet het geval.

In mijn configuratiescherm zie ik het Java-icoon echter wel staan. Als ik er echter op klik, krijg ik de melding dat de toepassing niet gevonden wordt.

Heb dan met Revo Uninstaller de versie verwijderd en een nieuwe installatie (jre-6u32- Windows i586) gedaan. Echter met hetzelfde resultaat.

Heb ook al de offline versie proberen installeren. Dit brengt echter geen zoden aan de dijk.

Zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Probeer eens met javara om je oudere versies te verwijderen.

2. Voer dan onderstaande uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

3. Download en installeer dan via deze site java.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je neemt beter de .

  • Selecteer "Accept License Agreement"
  • De pagina zal herladen.
  • Klik op de jre-7u4-windows-i586.exe link en bewaar het naar je Bureaublad.
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software of Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen (bij Vista) en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-7u4-windows-i586.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

Krijg je foutmeldingen bij de installatie van de JAVA JRE?

Kan je daarvan een afbeelding maken en aan een volgend bericht toevoegen?

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen de laatste versie van Java geïnstalleerd maar het probleem blijft zich voordoen.

Heb wel dit gevonden:

[font=Arial]Als u niet wilt dat Google Chrome uw toestemming vraagt voor het uitvoeren van minder vaak 
gebruikte plug-ins, kunt u de volgende opdrachtregelparameter gebruiken:
[/font][font=Courier New]--always-authorize-plugins[/font][font=Arial]. 
U vindt instructies voor het toevoegen van een opdrachtregelparameter op de site van [/font][url="http://www.chromium.org/developers/how-tos/run-chromium-with-flags"]Chromium[/url][font=Arial] (in het Engels)[/font][img=https://services.google.com/images/adwords/doit.gif][font=Arial].[/font]

Weet er iemand waar precies ik die opdrachtregelparameter moet invoeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees bericht 7 en voer deze uit!

Op bepaalde pagina's krijg ik telkens de mededeling: "De plugin Java is vereist voor het weergeven van enkele elementen op deze pagina

Kan je even die websites doorgeven, zodat ik kan controleren of het bij mij wel lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook een Google chrome gebruiker.

Als ik op het hulpendienstenforum kom krijg ik onderstaande melding.

Klik dan op "altijd uitvoeren op deze site".

indien dat nog niet werkt heb je dan ook wel punt 5 uit bericht 7 uitgevoerd?

post-23245-1417704907,4804_thumb.jpg

Klik in Google chrome op de moersleutel rechts boven aan.

Klik dan op instellingen.

Klik op geavanceerde opties.

Klik bij privacy op instellingen voor inhoud...

Staat dan bij javascript alle sites toestaan javascript uit te voeren aangevinkt?

post-23245-1417704907,5264_thumb.jpg

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.