Ga naar inhoud

Computer geeft foutmeldingen, kan HJT niet openen, ...


Aanbevolen berichten

Hoi,

de pc van een vriend van mij heeft kuren. Hij vertelde me wat er aan de had was en ik zei dat ik er eens naar ging kijken. Binnen 2 weken gaat hij zijn pc een weekendje aan mij geven zodat ik hem eens grondig kan bekijken.

Maar nu gistere wilde ik een HJT log maken van zijn pc via teamviewer, maar hij kreeg een foutmelding bij het openen van HJT , en ik krijg het programma dus ook niet meer open. Herinstalleren lukte ook al niet, want dan kwam hij zelfs niet door de installatie heen, want daarin kreeg ik ook al een foutmelding (weet niet meer van buite welke). Is er een manier hoe ik alsnog HJT kan openen en een log maken? Ook in veilige modus krijg ik de HJT foutmelding, maar nu staat er dus geen HJT meer op.

Grtz,

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "executable" en kies voor opslaan als...

Bestand HijackThis.exe opslaan in de map c:\hijackthis (die map moet je aanmaken bij het opslaan)

Blader naar de map C:\hijackthis en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

1. Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:

Klik hier

2. Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden, dit is normaal.

3. Dubbelklik op "Combofix.exe" om de tool te starten.

4. Klik niet in het scherm van Combofix als deze actief is, hierdoor kan de 'tool' vastlopen.

Noot !!! Als er een error wordt getoond met de melding "Illegal operation attempted on a registery key that has been marked for deletion", herstart dan de computer.

5. Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.