Ga naar inhoud

Sabam virus


Aanbevolen berichten

een niet zo goede, goedeavond allemaal !!! Ik ben getroffen door het SABAM virus. Ik kan de PC niet meer opstarten. Ik krijg het SABAM scherm te zien. Wie weet raad ? Ik kan hem starten in veilige modus en dan moet ik mij aanmelden ( twee gebruikers op de PC ) Als ik me dan aanmeldt geeft hij ook hier direct het SABAM scherm........Boehoe ik weet het niet meer, snik,

Wie weet raad ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag Bobke Wings. Welkom op PCH!

Download op een andere niet geïnfecteerde computer de Kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download daarna IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"

  • Selecteer het image bestand van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write"
  • Stop de Kaspersky Rescue CD, in de PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op een toets om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

Bij “Press any key to enter the menu” druk je op gelijk welke toets om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

· Kies in het volgende scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

· Druk hierna op "A" om de licentie overeenkomst te accepteren.

· Druk linksonderin het scherm op de taakbalk op het "pijltje" en kies de optie "bestandsbeheer"

· Ga in het bestandsbeheer naar "discs" en kies de "systeemschijf" waar Windows op staat.

· Navigeer naar de volgende map:

C:\Windows

· Zoek nu naar het volgende vetgedrukte bestand: twexx32.dll

Als het bestand gevonden is, ga dan verder met de procedure; anders stop je de procedure en meld het ons.

  • Navigeer nu naar het volgende vetgedrukte bestand: explorer.exe
  • Klik nu met de rechtermuisknop op dit bestand en kies "Move to trash" en klik daarna op "OK"

· Navigeer nu naar het volgende vetgedrukte bestand: twexx32.dll

· Klik nu met de rechtermuisknop op dit bestand en kies "rename"

· Hernoem twexx32.dll nu naar explorer.exe

· Bevestig dit door op de knop "Accept" te klikken.

· Druk linksonderin het scherm op de taakbalk op het "pijltje" en kies de optie "Computer herstarten" en klik daarna op "Ja"

· Verwijder de 'Kaspersky Rescue CD' uit de CD/DVD drive als hierom wordt gevraagd en druk daarna op een willekeurige toets om het systeem opnieuw op te starten.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de een zegt hij bij opstarten in veilige modus "navigatie naar de webpagina geannuleerd en bij de andere ook "

Opstarten met netwerkmogelijkheden = SABAM bij alle twee

Opstarten met opdrachtprompt = "navigatie naar de webpagina geannuleerd en bij de andere ook "

Grts

aangepast door bobke Wings
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan proberen we het met een andere cd.

Download het Avira AntiVir Rescue System (via een niet besmette PC) en sla dit op je bureaublad op.

  • Stop een lege CD/DVD in je computer.
  • Dubbelklik op rescue_system-common-en.exe.
  • Selecteer het station waar de lege CD/DVD in zit.
  • Klik op de knop Burn CD om het Avira AntiVir Rescue System op die lege CD/DVD te branden.

Voer deze stappen uit op de geïnfecteerde pc:

  • Stop de CD/DVD, met daarop het Avira AntiVir Rescue System, in je geïnfecteerde PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op de toets 1 om je computer vanaf de CD/DVD op te starten.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal automatisch worden geopend.
  • Klik linksonder op de Engelse vlag als je alles in het Duits ziet. Zo wordt de taal Engels.
  • Klik links op de knop Configuration.
  • Zorg ervoor dat Scan all files onder Scan Mode is geselecteerd.
  • Zorg ervoor dat Try to repair infected files en Rename files, if they cannot be removed? onder Action at malware discovery is geselecteerd.
  • Klik links op de knop Virus Scanner en klik vervolgens op Start Scanner.
  • Het Avira AntiVir Rescue System zal je computer nu gaan scannen. De scan kan veel tijd in beslag nemen.
  • Haal de CD/DVD uit je computer als het scannen klaar is en start je computer daarna opnieuw op.

Avira Rescue CD Handhleiding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is aan het scannen....... spannend !!

Maar helaas....... Als ik hem nadien opstart geeft hij het SAbam scherm weer.

Je link naar de avira resque cd werkte wel niet. Ik heb hem wel ergens anders gevonden. Mogelijk is het niet de laatste versie die ik gedownload heb.

Andere suggestie's

aangepast door bobke Wings
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.